טרור הבלונים נמשך: שמונה שריפות פרצו בעוטף עזה

זה היום השני ברציפות שטרור הבלונים נמשך בעוטף עזה. לפי נתוני קק"ל, עד כה הוצתו בשטח ישראל שמונה שריפות לפחות. בלון תבערה נחת על חממה במועצה האזורית אשכול וגרם לנזק כבד

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 7.5.2021 | 15:22

שריפה בעוטף עזה צילום: משה ברוכי, קק"ל

גם היום (שישי) ממשיכים פלסטינים מרצועת עזה לשגר בלוני תבערה לעבר שטח ישראל, שנוחתים ביישובי עוטף עזה וגורמים לשריפות בשטחים חקלאיים זה היום השני ברציפות. לפי נתוני קק"ל (קרן קיימת לישראל) עד כה הוצתו בשטח ישראל שמונה שריפות לפחות.

שריפה באחד השטחים החקלאיים בעוטף; צילום: משה ברוכי, קק"ל

 

כל השריפות כובו במהירות על ידי צוותים של קק"ל וכבאות והצלה. השריפות אמנם לא היוו סכנה לחיי אדם, אך גרמו נזק רב לשטחים החלקאיים. במקרה אחד, נחת בלון תבערה על חממה במועצה האזורית אשכול, נזק רב נגרם לחממה.

מקק"ל נמסר כי שני אירועי שריפה פרצו ביער בארי, אירוע שריפה אחד ביער הבשור וחמישה אירועי שריפה ביער כיסופים. "בשטח פועלים צוותי עובדי קק״ל, צוותי כב״ה ורבשצים", נמסר.

גם אמש פרצו לפחות שש שריפות במהלך היום בשטחים פתוחים סמוך ליישובים בעוטף עזה. לפי הערכה, כל השריפות התלקחו כתוצאה משיגור בלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה.

השריפות מגיעות אחרי כתשעה חודשים בהם נרשם שקט בכל הנוגע לשיגור בלונים מהרצועה. בשבועות האחרונים נרשמה מתיחות בעוטף עזה בצל העימותים בשער שכם והמהומות סביב פינוי הבתים בשכונת שייח ג'ראח.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום