עמית סגל תוקף: "תיבות פנדורה שעדיף לא לפתוח"

הפרשן עמית סגל תוקף את מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אשליך בעקבות הפרסום שבתקופת כהונתו המשטרה השתמשה שלא כדין בתוכנת הריגול פגסוס נגד עדים בתיק נתניהו. "כולם יודעים שיש תיבות פנדורה שעדיף לא לפתוח"

מאיר גלבוע | חדשות בארץ 2.2.2022 | 22:38

רוני אלשיך/עמית סגל צילום: משה שי, פלאש 90

החשיפה על כך שבתקופתו בה כיהן רוני אלשיך כמפכ"ל, ריגלה המשטרה באופן פולשני ולא חוקי נגד עדי מפתח בתיק 4000, תיק הדגל נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, עוררה הערב (רביעי) סערה ציבורית נרחבת. הפרשן הפוליטי, עמית סגל תוקף באופן אישי את המפכ"ל בדימוס אלשיך, אותו כינה "איש חסר מעצורים".

תחילה תקף סגל בציניות את המפכ"ל לשעבר: "מתקשה מאוד להאמין שרוני אלשיך יאשר מעקב 'פגסוס' לא חוקי דווקא בתיקי נתניהו, שלגביהם לא גילה כל אובססיה. בכלל, הוא איש מתון שלא דוגל בשימוש לרעה בכוחו המשטרתי כדי לסמן מטרות. אם לא מאמינים תשאלו את אלקיען".

בהמשך צייץ סגל ביקורת קשה נגד אלשיך: "מעולם לא שימש אדם כל כך חסר מעצורים בתפקיד כל כך מרכזי כמו רוני אלשיך. שלא במפתיע, בדיקת הפרקליטות לא עוסקת בשנים שבהן הוא עמד בראש המשטרה. כולם יודעים שיש תיבות פנדורה שעדיף לא לפתוח".

הערב נחשף כי משטרת ישראל עשתה שימוש בתוכנת ריגול חודרנית למספר מעורבים מרכזיים בתיק 4000 שבו מואשם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. מדובר במידע שעלה במסגרת בדיקה שנעשית בימים אלו במשרד המשפטים בעניין פרשת NSO.

השם הדומיננטי הוא שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שבהמשך גם שימש כעד מדינה נגד נתניהו. בהקלטה שמגיעה מתוך חדר החקירות במשטרה, אשר שימש את החוקרים בתיק 4000 נגד פילבר, נשמעים החוקרים מדברים על "מעשה לא חוקי". מדובר בחלק מהקלטה שהתחילה בחדר החקירות 50 דקות לפני שפילבר נכנס, ופורסמה ב'חדשות 12':

חוקרת: "נכון, זה כאילו לא חוקי זה..."

חוקר: "כי ההצעה כדאית כאילו".

חוקרת: "לשים את האפליקציה..."

חוקר: "גם החיפוש הוא לא... את כאילו, פה אנחנו חצי בחוץ חצי בפנים".

חוקרת: "כן. זו פעם ראשונה שעושים כזה בתיק. אתה יודע, או צל"ש או צל"ש טר"ש".

מהמשטרה נמסר כי "אין לנו כוונה להתייחס לפרסומים שבהם מושמעים כביכול אנשי משטרה שאינם מזוהים ואין דרך לזהות אותם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום