זחאלקה: "מאה אלף פלסטינים יכולים לכתר התנחלות"; זעם בימין

חברי הכנסת סמוטריץ' ועמיתו אופיר סופר, פנו במכתב דרישה לפתוח בחקירה דחופה נגד ההתבטאויות של חבר הכנסת לשעבר ג'מאל זחאלקה, ולפעול לביטול זכויותיו "מאה אלף פלסטינים שיכתרו התנחלות וינתקו אותה מהעולם, כנראה לא ישירו סביבה שירי שלום..."

אהרן מילר | פוליטי 18.11.2020 | 12:10

זחאלקה בכנסת, ארכיון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אמש (שלישי) התראיין חבר הכנסת לשעבר ג'מאל זאחלקה בתאגיד השידור הציבורי בתכניתו של השדרן יעקב אייכלר והסית נגד ציבור המתנחלים וקרא לפעול נגדם בטרור ואלימות.

זחאלקה אמר בשידור "צריך לעשות פעולות שיביאו לקיצו של הכיבוש הישראלי, אני מתכוון לזה שתהיה התקוממות עממית, מרי אזרחי, בגדה המערבית נגד הכיבוש", עוד הוסיף להסית "מאה אלף פלסטינים יכולים לכתר התנחלות ולהפריד אותה מהעולם".

דבריו עוררו סערה עזה, והבוקר כבר שלח חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בו הוא דורש לפתוח בחקירה נגד זחאלקה. "דברים אלו הם דברי הסתה לטרור ולאלימות בצורה הכי ברורה שלהם, מאה אלף פלסטינים שיכתרו התנחלות וינתקו אותה מהעולם, כנראה לא ישירו סביבה שירי שלום...".

עוד כתב סמוטריץ' "דבריו של חבר הכנסת לשעבר ג'מאל זאחלקה מצטרפים לשורת התבטאויות חמורות בעבר, שלו ושל חבריו ממפלגת בל"ד, בתמיכה להשתתפות במופעי טרור ואלימות, נדמה כי הגיעה העת לשים לכך סוף", עוד הוסיף לסיום "נדרשת פתיחה בחקירה פלילית בנושא, ויפה שעה אחת קודם".

גם חברו לסיעה, חבר הכנסת אופיר סופר לא נשאר אדיש לקריאת ההסתה של זחאלקה, וכתב בחשבון הטוויטר שלו "‏ג׳מאל זאחלקה ממשיך דרכו של המרגל בשארה קורא למאבק עממי וטוען שכוונתו בדרכי שלום. המאבק העממי האחרון לו קראו מנהיגי הציבור הערבי היה באוקטובר 2000 בו יצאו אלפים מערביי ישראל כשהם מיידים אבנים ובקבוקי תבערה והורסים מכל הבא ליד. זאחלקה צריך להעצר ולהחקר עוד היום על אמירתו המסוכנת!".

סופר פנה אף הוא ליועמ״ש ולמפכ״ל המשטרה בבקשה לפתיחת חקירה פלילית בגין הסתה, "אחרי 2,000 שנות גלות- הגיעה הזמן שתיפסק שנאת היהודים העקבית של האיש ושל חבריו. מקומו של זחאלקה בכלא". כתב סופר, והוסיף "כמו כן פניתי ליו״ר הכנסת, יריב לוין על מנת שיפעל לביטול זכויות של זאחלקה כח״כ לשעבר.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום