דרעי משיב לסמוטריץ': "איני זקוק להטפות מוסר"

לאחר שח"כ סמוטריץ' עקף את החרדים במסלול הנפרד והזהיר אותם כי בג"ץ עומד להכיר בגיורים רפורמיים, השר דרעי משיב במכתב לסמוטריץ': "אני תקווה כי מכתבך החשוב אשר מביע דאגה כנה בדבר החלטת בג"ץ מסמן אף שינוי חיובי בעמדת מפלגתך"

ארי קלמן | פוליטי 18.11.2020 | 18:57

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

במענה לפנייתו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ שהתריע בפני ראשי המפגלות החרדיות השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וחה"כ משה גפני בו כי בג"ץ עלול להכיר בגיור רפורמי - דרעי משיב לו.

דרעי כותב לסמוטריץ׳, כי, "כפי שהודעתי פעמים רבות בעבר, עמדת תנועת ש"ס העקבית לאורך השנים היא כי אין כל מקום להכיר בגיורים שנעשים בניגוד להלכה ולמסורת ישראל ואין כל עילה חוקית או אחרת לשנות מהמצב הקיים וליתן להם מעמד חוקי. למען מטרה חשובה זו פעלתי בתפקידיי השונים במערכת הציבורית במשך שלושת העשורים האחרונים וכך אמשיך בעזרת השם ואפעל ואנחה בהתאם את נציגי התנועה בכנסת ובממשלה השותפים כולם לדעה זו".

"שמחתי לקרוא במכתבך" כותב דרעי, "כי אתה חולק גם כן את עמדתנו בדבר הסכנה הטבועה בהכרה בגיורים המנוגדים לדעת תורה ולרוח ההלכה לשלמות ולאחדות עם ישראל״, מציין דרעי ועוקץ, "כידוע, בממשלת ישראל ה-34 פעולתי כשר הפנים לקדם חוק שיקבע את מעמד הגיור הממלכתי והאחיד, על-פי דין תורה, הוכשלה בשל התנגדותם של השרים דאז בנט ושקד, ראשי מפלגת הבית היהודי באותה העת ומפלגת ימינה כיום, בשל לחץ מצד גורמים המקושרים לארגון רבני צהר וגורמים נוספים".

דרעי רומז כי לולא התנגדותם החוק היה עובר אז, וכיום כבר הנושא מסובך בשל הפלונטר הפוליטי. "להערכתי היה בקידום יוזמה זו בתקופת כהונתה של הממשלה הקודמת כדי לסכל את הניסיונות להכיר בגיורים שאינם לפי ההלכה ולפתור את הבעיה מולה אנו ניצבים כעת". דרעי מציין כי "עמדתי העקבית והבלתי מגמגמת בעניין זה מעידה כאלף עדים על מחויבותי האמתית לנושא ואין אני זקוק להטפות מוסר מכבודו בנושא".

עוד כותב דרעי לסמורטיץ': "אני תקווה כי מכתבך החשוב אשר מביע דאגה כנה בדבר החלטת בג"ץ מסמן אף שינוי חיובי בעמדת מפלגתך "ימינה" בנושא כה חשוב זה, ומהווה סימן לבאות ולתמיכתם פה אחד בהצעת החוק האמורה ובפעולותינו להביא לפתרון הסוגיה למען אחדות עם ישראל".

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום