רוסיה ממשיכה לתקוף אזרחים: הנשיא ביידן על פוטין "קצב"

חמישה בני אדם נפצעו בהתקפות טילים על העיר לבוב הסמוכה לפולין. הערים צ'רניהיב ומריופול חרבות לחלוטין. למעלה מ-200 אזרחים נהרגו בשבועות האחרונים, הרוסים זועמים על ארצות הברית בעקבות דבריו של ביידן ומאיימים לנתק קשר

יענקי פרבר | חדשות בעולם 26.3.2022 | 21:35

ולדימיר פוטין וג'ו ביידן | צילום: דוברות הקרמלין

"דבריו של ביידן על פוטין כי הוא קצב, מצמצמים את החלון לתיקון היחסים", כך הזהיר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, לאחר שנשיא ארה"ב תיאר את מקבילו הרוסי כ"קצב" במהלך ביקור בפולין.

- לפחות 59 מקומות דתיים ברחבי אוקראינה הופגזו על ידי כוחות רוסים, כך נכתב בדו"ח של הרשות במדינה האחראית לענייני הכנסייה. כנסייה קתולית, חמש כנסיות פרוטסטנטיות, שלושה מסגדים ושלושה בתי כנסת נפגעו גם הם בלחימה עד כה.

- הצבא הרוסי הפגיז אתרים אזרחיים וצבאיים בעיר הנמל מריופול מהאוויר ובאמצעות ארטילריה, ובעיר צ'רניהיב, הערים חרבות.

- הנשיא ביידן נפגש בוורשה עם שני שרים אוקראינים בשיחות פנים אל פנים הראשונות בין נשיא ארה"ב לבכירים מקייב מאז החלה פלישת רוסיה.

- לראשונה מזה שבועיים, שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, נראה יושב בפגישה של ראשי הצבא, ודן בהספקת נשק, הפעם הראשונה שבה השר הוצג בפומבי היה לפני יותר משבועיים.

- יותר מ-130 ילדים נהרגו במלחמת רוסיה אוקראינה, כך אמר משרד התובע הכללי באוקראינה בהודעה שפורסמה בטלגרם. לפחות 199 נוספים נפצעו מאז שכוחות רוסים פלשו לאוקראינה ב-24 בפברואר, הוסיפו במשרד.

- הנשיא זלנסקי אמר כי צבא אוקראינה נתן "מכות חזקות" נגד הכוחות הרוסיים, שהובילו ל"אבדות משמעותיות". בנאום הווידאו הלילי שלו, הוא אמר שכ-16,000 חיילים רוסים נהרגו.

- סוכנות הידיעות AP דיווחה שהיא תיעדה באופן עצמאי לפחות 34 תקיפות על מתקנים רפואיים אוקראינים על ידי כוחות רוסים.

- פקיד הגנה אמריקני בכיר אמר כי נראה כי ההתקדמות הצבאית של רוסיה על קייב נעצרה כאשר מוסקבה מפנה את הלחימה במקומות אחרים במדינה.

- מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, האשים את הקרמלין בהרג "אין ספור אוקראינים". בציוץ בטוויטר, בלינקן קרא למוסקבה לסיים את מה שהוא כינה "המלחמה הבלתי אנושית הזו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום