הנשיא ביידן תוקף: "פוטין לא יכול להישאר בשלטון"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי מנהיג רוסיה ולדימיר פוטין "לא יכול להישאר בשלטון", את הדברים אמר בפולין היום. "למען השם, האיש הזה לא יכול להישאר בשלטון" אמר ביידן לקהל בוורשה לאחר שגינה את המלחמה בת חודש של פוטין באוקראינה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 26.3.2022 | 23:46

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן | צילום: פייסבוק הבית הלבן

הנשיא ביידן שנמצא באירופה בימים אלה עקב המלחמה של פוטין נגד אוקראינה, אמר שפוטין "לא יכול להישאר בשלטון" בנאום לוחמני במיוחד. גורם רשמי בבית הלבן אמר כי דבריו של ביידן אינם מייצגים שינוי במדיניות של וושינגטון. "הנקודה של הנשיא הייתה שלא ניתן לאפשר לפוטין להפעיל כוח על שכניו או על האזור", אמר הבכיר לסוכנות הידיעות רויטרס.

"המערב כעת חזק יותר, מאוחד יותר ממה שהיה אי פעם", אמר ביידן. "גם הקרב הזה לא יסתיים בעוד כמה ימים או חודשים. אנחנו צריכים להתארגן לקראת הקרב הארוך שלפנינו".

"ההתנגדות האמיצה שלהם היא חלק ממאבק גדול יותר למען עקרונות דמוקרטיים חיוניים המאחדים את כל האנשים החופשיים", אמר ביידן. "אנחנו עומדים לצידכם, נקודה". בנאומו אמר ביידן כי נאט"ו היא ברית ביטחונית הגנתית שמעולם לא ביקשה את מותה של רוסיה, והוא חזר והדגיש כי למערב אין רצון לפגוע באזרחי רוסיה, על אף שהסנקציות שלו מאיימות לפגוע בכלכלה של רוסיה.

פולין הייתה תחת שלטון קומוניסטי במשך ארבעה עשורים עד 1989 והייתה חברה בברית הביטחון בהנהגת מוסקבה של ברית ורשה. אך כעת היא חלק מהאיחוד האירופי ומנאט"ו. יותר מ-2 מיליון בני אדם נמלטו מהמלחמה לפולין. בסך הכול, כ-3.8 מיליון עזבו את אוקראינה מאז תחילת הלחימה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום