האינפלציה בבריטניה בשיא של 30 שנה, הממשלה תסייע

העלייה באינפלציה השנתית אמנם גבוהה מהתחזיות, אבל כלכלנים מצפים כי היא תמשיך בחודשים הקרובים, והבנק המרכזי אפילו צופה שהאינפלציה תעבור את ה-10% בנקודה כלשהיא בשנה הקרובה שיא שכמותו בריטניה עדיין לא חוותה

חזקי ניימן | חדשות בעולם 23.3.2022 | 14:33

גשר לונדון | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האינפלציה השנתית בבריטניה עלתה יותר מהצפוי לשיא של 30 שנה, כך מפרסם הבוקר (רביעי) המשרד לסטטיסטיקה בבריטניה. על פי המדד עלו המחירים ב-6.2% בשנה האחרונה. בחודש פברואר לבדו עלו המחירים ב-0.8%, העלייה החודשית הגדולה ביותר מאז 2009.

שר האוצר הבריטי רישי סונק אמר כי יעזור למשקי הבית שנפגעו מעליית המחירים, על ידי הוצאת 28 מיליארד דולר נוספים על תכנית להורדת חשבונות הגז הטבעי והחשמל. הבנק המרכזי של אנגליה היה הראשון לעלות ריבית בין הבנקים במערב, ועשה זאת שלוש פעמים רצוף.

בשבוע שעבר חזה הבנק המרכזי של בריטניה כי הוא צופה שהאינפלציה השנתית תגיע ל-8% באפריל, עם חשש לאינפלציה דו-ספרתית בסתיו אם תהיה עלייה חדה נוספת במחירי האנרגיה.

בריטניה הייתה הראשונה ממדינות המערב שהעלו את הריבית בחודשים האחרונים, וככל הנראה פתחה את עידן העלאות הריבית של מדינות ברחבי העולם במטרה להתמודד עם האינפלציה שמתגברת מאז תמה תקופת הסגרים. בשבוע שעבר העלה הבנק המרכזי של בריטניה את הריבית בפעם השלישית ברציפות, ל-0.75%. רצף העלאות הריבית בממלכה החל בדצמבר 2021.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום