לא רק בישראל: ממשל ביידן יקל על הגעת האוקראינים

לאחר שעד כה מעט פליטים אוקראיניים הצליחו להיכנס בשערי ארצות הברית, במדינה מקדמים יוזמה אשר תאיץ את עיבוד הוויזה עבור קרובי משפחה של אזרחי ארה"ב ותושבי קבע כדי לאפשר יותר כניסה של פליטים | גורמים רשמיים בממשל: "רוב האנשים שנמלטו מאוקראינה ירצו להישאר באירופה"

מאיר שלם | חדשות בעולם 23.3.2022 | 09:01

ג'ו ביידן | צילום: פייסבוק הבית הלבן

ממשל ביידן מתכנן לאפשר ליותר אוקראינים שנמלטו מהפלישה הרוסית להגיע לארצות הברית, לאחר שרק קומץ פליטים התקבלו עד כה. כך מספרים שלושה אנשים המעורים בפרטים ל'רויטרס'.

היוזמה תאיץ את עיבוד הוויזה עבור קרובי משפחה של אזרחי ארה"ב ותושבי קבע ותפרט צוות נוסף לטיפול בבקשות למעמד זמני המכונה "שחרור על תנאי הומניטרי", אומר אחד האנשים.

הצעדים ייכללו במסגרת שורה של מאמצים לסייע לאוקראינים המנסים להגיע לארצות הברית באמצעות נתיבי הגירה חוקיים קיימים. לא ברור לכמה אנשים הצעדים הללו יסייעו.

גורמים רשמיים אמרו שרוב האנשים שנמלטו מאוקראינה ירצו להישאר באירופה, שם יוכלו לנסוע ללא ויזה וייתכן שיהיו להם בני משפחה וחברים.

דובר מחלקת המדינה של ארה"ב, נד פרייס, אמר בתדרוך אתמול כי הממשל נוקט "בחינה מדוקדקת מאוד" כיצד להקל על איחוד משפחות אוקראיניות, אך לא סיפק פרטים נוספים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום