יד ושם מגנה את הפגיעה הרוסית באנדרטת השואה

 כ-20,000 בני אדם נרצחו על ידי הנאצים בגיא דרוביצקי יאר בעיר חרקוב, במלחמת העולם השנייה - בסוף השבוע האחרון, האנדרטה נפגעה מטיל רוסי

יענקי פרבר | חדשות בעולם 27.3.2022 | 08:57

האנדרטה שנפגעה מטיל רוסי | צילום: משרד ההגנה האוקראיני

כוחות רוסים הפגיזו אנדרטת זיכרון לשואה בעיר חרקוב באוקראינה בצורת מנורה שהוקמה במקום וגרמו לה נזק. כך פרסם משרד ההגנה האוקראיני

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק תקף את הרוסים ואת הפגיעה באנדרטת השואה בעיר חרקוב, ואמר: "אלה שבאים לדכא את אוקראינה הם למעשה נאצים בעצמם". דבריו הגיעו לאחר שכוחות רוסים הפגיזו אנדרטת זיכרון לשואה בחרקוב, וגרמו נזק למקום.

אתר 'הארץ' פרסם, כי יד ושם פרסמו הודעה שבה נאמר כי הם "מצטערים על המשך ההרס של ערי אוקראינה ואובדן חייהם של אזרחים חפים מפשע, כמו גם על הפגיעה באתרי הנצחה היסטוריים מהשואה".

האנדרטה שנפגעה. צילום: משרד ההגנה האוקראיני.

משרד ההגנה של אוקראינה פרסם בחשבון הטוויטר שלו גינוי חריף. "התקיפה בדרוביצקי יאר היא עדות לכך שהנאצים חזרו. בדיוק 80 שנה מאוחר יותר".

"מיקום האנדרטה בדרוביצקי יאר, אינו ממוקם ליד יעדים צבאיים כלשהם, והוא מרחק מה מבניינים אחרים, אז אני מניח שהם לא יכולים לתקוף את האנדרטה הזו בטעות, רק אם הם רוצים להרוס אותה", כך אמר אנטון דרובוביץ', מנהל המכון לזיכרון לאומי באוקראינה ל'הארץ'. "תודה לקל שהם לא הרסו את זה לגמרי, אבל זה עדיין נורא" הוא אמר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום