מגדולי הצדיקים: רבי עמרם רוח זצ"ל הלך לעולמו

הגאון הצדיק רבי עמרם רוח זצ"ל מגדולי הצדיקים בבני ברק ובמודיעין עילית שהרביץ תורה ויראה, ונודע כאחד מגודלי לומדי תורת הנסתר בדור האחרון הלך לעולמו בגיל 88. משה ויסברג פסע במשעולי חייו מהולדתו במרוקו, דרך לונדון, כולל חזון איש, הרבצת תורה בצרפת ובבני ברק עד למודיעין עילית 

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 29.3.2022 | 11:11

הגאון הצדיק רבי עמרם רוח זצ"ל | צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים אסף הרופא בצריפין הלך לעולמו הגאון הצדיק רבי עמרם רוח זצ"ל רב קהילת מסילת ישרים במודיעין עילית שהרביץ תורה ויראה במשך עשרות שנים והגה בתורה בצורה מופלאה והוא בן 88 בפטירתו. 

רבי עמרם זצ"ל נולד בקזבלנקה שבמרוקו בח' אלול תרצ"ג לאביו ר' משה ז"ל משפחה מבוססת ועשירה, בגיל צעיר גלה למקום תורה לישיבת סנדרלנד באנגליה, ורבי עמרם עזב אחריו את כל העשירות שהייתה למשפחה במרוקו, ובישיבה דבק ברבותיו גדולי עולם ושקד על התורה מצעירותו. 

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת מרים שתחי', למשפחת סמואל מהמשפחות החשובות והידועות בצרפת, כאן הגיע לארץ הקודש וקבע את מקום מגוריו בשכונת זכרון מאיר וישב ושקד על התורה בהתמדה בכולל 'חזון איש', בארץ הקודש זכה לקרבה יתירה הן ממרן בעל ה'קהילות יעקב' הסטייפלער זצ"ל ומרן הגראמ"מ שך זצ"ל. בכולל חזון איש למד עם הגר"ש ברזם זצ"ל וכן עם הגר"ש רובין זצ"ל. כמו כן היה מקורב למרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל ששלח אליו לברכות.  

לאחר מספר שנים נקרא לשמש כראש ישיבה בישיבה לצעירים בשטרסבורג בהוראתו של מרן הסטייפלער זצ"ל, והוא היה הראשון שהקים את הישיבה לצעירים בצרפת שעברה מאוחר יותר למקום אחר. 

בכל חודש אלול היה נוסע לישראל לשהות אצל בתו בבני ברק והיה מגיע לשמוע את שיחתו של מרן המשגיח הגאון הצדיק רבי יחזקאל לוינשטיין זצ"ל, רבי עמרם זצ"ל ידע יידיש מבחרותו בלונדון, והיה משתתף בכל השיחות כהכנה לימים הקדושים והנוראים. 

ברבות השנים מונה לשמש כמשגיח בישיבת 'אור גאון' בבני ברק ולאחר מכן במשך שלושים שנה בישיבת 'שערי ציון' ברחוב עזרא בבני ברק. 

פרק מרכזי בחייו היה חיבור ספר על הזוהר המפורש שם זכה להסכמה נלהבת של מרן הגאון רבי שמואל וואזנר זצ"ל שמעיד עליו גדולות ונצורות שהוא איש אלוקים וכן חיבר עוד ספר על המשנה ברורה עם ליקוטים מספר 'כף החיים', היה מקובל גדול שלמד תורת הנגלה והנסתר עם אחד מראשי הישיבות בדורנו. 

לפני עשרים שנה עבר למודיעין עילית ושימש כרב קהילת מסילת ישרים בעיר, שם היה מתפלל בנץ במשך שעתיים תפילה על פי כל כוונות האר"י ז"ל. 

נודע כצדיק נשגב בצורה נדירה שכל חייו ברח מהכבוד, השכים כל יום לתפילת הנץ, במשך כל היום היה יושב בבית המדרש ועטור בתפילין שמעולם לא דיבר דברי חולין בבית הכנסת, הוא ניצל כל דקה ללימוד והקפיד על חייו על שמירת הדיבור ושמירת העיניים בצורה מופלאה. מתחילת ראש חודש אלול ועד אחרי יום כיפור היה בתענית דיבור, התבטל בפני כל גדולי ישראל בצורה מעוררת השתאות. גם בחתונות ילדיו ונכדיו, היה פורש מוקדם בכדי לקום מוקדם לנץ. 

בכל שבת בצהריים היה לומד בקביעות בזמן שכולם הולכים לישון אחרי סעודת שבת למד עם יבלחט"א הגאון רבי משולם משולמי עשרות שנים חברותא. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, את רעייתו הרבנית שתחי' שעמדה לימינו בכל השנים, בנים ובנות חתנים  ועשרות צאצאים.

הלוויתו תצא היום בשעה 12:00 בצהריים מביתו, ברחוב שאגת אריה 18, מודיעין עילית, ובשעה 14:00 בצהריים מישיבת שערי ציון, ברחוב עזרא 7 בבני ברק, לבית העלמין בבאר יעקב שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום