צפו: הרוסים הפיצו פייק ניוז - הרב מכחיש

בתגובה לטענת הרוסים על שימוש שעושה הצבא האוקראיני בבית כנסת "קרן אור" באומן - הרב נתן בן נון פתח את בית הכנסת מול המצלמות והוכיח כי לא נעשה כל שימוש במקום מלבד ייעודו לתפילה ולימוד תורה בתקופת ראש השנה

יוסי שטארק | חדשות בעולם 30.3.2022 | 23:24

הרב נתן בן נון מסייר בבית הכנסת | צילום: צילום מסך

בעקבות פרסומים רוסיים שהופצו היום (רביעי) ברשתות, המציגים את בית כנסת של קהילת "קרן אור" באומן כמקום לאחסון ולהסלקת נשק עבור צבא אוקראינה - יו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון פתח את בית הכנסת מול המצלמות וקיים סיור בתוכו, במהלכו ניתן לראות כי לא נעשה כל שימוש במקום מלבד ייעודו לתפילה ולימוד תורה בתקופת ראש השנה, וכי המקום סגור ונעול מאז ימי ראש השנה ללא כל שימוש.

הרב נתן בן נון והוסיף ואמר כי בכל בתי הכנסת הקיימים בעיר אומן לא נעשה שימוש צבאי או בטחוני, וכי בתי הכנסת משמשים לתפילה בזמני הקיבוץ של ראש השנה ובזמנים הנוספים כגון שבת חנוכה, ראש חודש ניסן, וחג השבועות.

 

הרב נתן בן נון מסר הצהרה בבית הכנסת: "שלום לכולם, שמענו היום מפיו של דובר הצבא הרוסי שכאן בבית כנסת של חסידי ברסלב בעיר אומן יש מחסני נשק. אני רוצה לומר לכם שאין דבר כזה, לא היה דבר כזה ולא יהיה דבר כזה. אנחנו נכנס עכשיו לבית הכנסת ונראה שהמקום ריק ואין כאן שום נשק וחיילים. המקום הזה משמש רק לתפילות בראש השנה ובזמני ההתקבצות בעיר אומן".

"אני רוצה להדגיש", המשיך ואמר, "במקומות הקדושים הללו אנחנו לא עושים שום שימוש מלבד תפילות לשלום העולם ושכולם יחיו בשקט ובשלווה. כל המידע שקיבלתם מוקדם יותר היום הוא לא מידע נכון, והוא עונה להגדרה פייק ניוז".

כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי לטענת הרוסים, בית הכנסת באומן (לא במתחם הציון של רבי נחמן) שימש את השלטונות האוקראיניים כנקודת איסוף והעברה של נשק "לנאצים להשתתף בפעולות האיבה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום