סין דחתה כל פלישה אפשרית לטייוואן לפחות בארבע שנים

לאחר הפלישה הכושלת של רוסיה לאוקראינה, סין החליטה לדחות את רצונה לכבוש את טיוואן, כך טוענים ראשי המודיעין. הסינים ינסו לנתח את הטעויות של פוטין כדי ללמוד מהן

יענקי פרבר | חדשות בעולם 31.3.2022 | 07:42

אילוסטרציה | צילום: pixabay

נשיא סין, שי ג'ינפינג, ינתח את כישלונותיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לפני שיבצע מהלכים של פלישה לאי טיוואן הסמוך לו.

לדברי צ'ן מינג-טונג, ראש הלשכה לביטחון לאומי בטייוואן, מעצמת העל במזרח אסיה לא תצא כעת במתקפה למשך שארית כהונתו הנשיאותית של צאי אינג-וון, שתסתיים ב-2026. "הלקח של אוקראינה עבור בייג'ינג הוא שהיא לא יכולה לנהל מלחמה בקלות", אמר צ'ן ל'טיימס'.

"בייג'ינג תלמד את החסרונות של רוסיה ותשפר את צבא השחרור העממי, אם היא תפתח במלחמה, זו תהיה מלחמה מקיפה, וטייוואן חייבת להעריך את כוונותיה של בייג'ינג עם הטווח הרחב ביותר של אפשרויות" אמר.

בהתייחסו לבניית מערכות ההגנה של טייוואן, הוסיף צ'ן: "אנחנו לא מחכים כאן בפאסיביות ויושבים בחיבוק ידיים". כך דיווח ה'דיילי מייל'. החששות מהשתלטות סינית מתבשלים כבר שנים, במיוחד כאשר סין ממשיכה להרחיב את יכולתה הצבאית ומאתגרת יותר ויותר את ההגמוניה העולמית של ארה"ב - כולל על ידי הגברת התרגילים הצבאיים ו"חטיפת קרקע" לכאורה בים סין הדרומי.

בייג'ינג רוצה את טייוואן בחזרה לשליטתה עד 2050, והתנערה מהשוואות לאוקראינה בטענה שטייוואן היא 'עניין פנימי' בעוד אוקראינה היא מדינה ריבונית שכבר מוכרת בינלאומית.

חבר הקונגרס הרפובליקני מוועדת המודיעין של הסנאט האמריקני, מרקו רוביו, הזהיר, כי "העוצמה הצבאית של בייג'ינג, האתגר האידיאולוגי לדמוקרטיה, השאיפות הטכנולוגיות וההשפעה על השוק העולמי מהווים איום חמור ושיטתי אף יותר מאשר ברית המועצות אי פעם".

הוא אמר בעבר שסין פתחה במסע ריגול כלכלי על ידי הסתננות למוסדות אמריקאים, ואמר ל'ניו יורק טיימס': "לא מועיל לנו להעמיד פנים שהם לא יריב. המטרה שלהם היא לעלות על חשבון ארה"ב".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום