פוטין מולך שולל על ידי יועציו בנושא אוקראינה

גורמי מודיעין ארה"ב קבעו כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מקבל מידע מוטעה על ידי יועציו לגבי תפקוד הכוחות הרוסיים באוקראינה, כך לפי גורם אמריקאי

יענקי פרבר | חדשות בעולם 31.3.2022 | 08:11

ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה | צילום: pixabay

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מקבל מידע מוטעה באופן קבוע על ידי יועציו, פקיד אמריקאי שדיבר ביום רביעי בעילום שם, אמר כי פוטין חש שהוטעה על ידי הצבא הרוסי וכעת יש מתיחות מתמשכת בינו לבין בכירי ההגנה הרוסים. כך דווחה סוכנות הידיעות AP. הפקיד לא פירט את הראיות הבסיסיות לאופן שבו קבע המודיעין האמריקאי את הקביעה.

קהילת המודיעין הגיעה למסקנה שפוטין לא היה מודע לכך שהצבא איבד חיילים רבים באוקראינה. הם גם קבעו שפוטין אינו מודע לחלוטין למידת הנזק של הכלכלה הרוסית מסנקציות כלכליות שהוטלו על ידי ארה"ב ובעלות בריתה.

הממצאים מדגימים "התמוטטות ברורה בזרימת המידע המדויק" לפוטין, ומראים כי יועציו הבכירים של פוטין "חוששים לספר לו את האמת", אמר הפקיד. המודיעין החדש מגיע לאחר שהבית הלבן הביע ביום שלישי ספקנות לגבי ההודעה הפומבית של רוסיה כי תפסיק את הלחימה ליד קייב במאמץ להגביר את האמון בשיחות המתמשכות בין פקידים אוקראינים ורוסים בטורקיה.

"נראה," אמר ביידן לגבי ההודעה הזו. "אני לא מקבל כלום עד שאני רואה מה הפעולות שלהם".

אחראית התקשורת של הבית הלבן, קייט בדינגפילד, אמרה כי הממשל רואה בכל תנועה של כוחות רוסים "היערכות מחדש ולא נסיגה" ו"אף אחד לא צריך להאמין מהכרזה של רוסיה".

פוטין נתפס זמן רב מחוץ לרוסיה כמבודד ומוקף בפקידים שלא תמיד אומרים לו את האמת. פקידים אמריקאים אמרו בפומבי שהם מאמינים שזרימת מידע מוגבלת - אולי החריפה בגלל הבידוד המוגבר של פוטין במהלך מגיפת הקורונה, יועציו נתנו לנשיא הרוסי חוות דעת לא מציאותיות לגבי כמה מהר הוא יכול לעקוף את אוקראינה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום