ההסבר המפתיע של הזוכה בלוטו למספרים שבחר

אדם כבן 70 שזכה בלוטו בסכום של 30 מיליון ש"ח הפתיע כאשר הסביר את אופן בחירת המספרים. לדבריו למספרים שהוא בוחר יש משמעות רבה, בזכייה המדוברת הוא הכניס 1 שהוא השם אלוקינו, 36 – פעמיים ח"י 

חזקי ניימן | מעניין 1.4.2022 | 15:16

 

גבר כבן 70 לחייו, אב לחמישה סבא לנכדים שזכה ב'דאבל לוטו' הגיע השבוע לבית מפעל הפיס כשהוא נרגש מאד לאחר שזכה בפרס של 30 מיליון שקל. הוא סיפר: "כל חיי עבדתי בעבודת כפיים קשה וסיזיפית. את כל מה שהשגתי בחיים בניתי בעשר אצבעות".

הזוכה המדובר גרף את הפרס הראשון בהגרלת ה'דאבל לוטו' שהתקיימה במוצ"ש האחרון על סך 30 מיליון שקל.

האיש נשאל ע"י אנשי הפיס כיצד גילה על דבר הזכייה: "במוצאי שבת בלילה האזנתי לשידור הגרלת הלוטו, אני ממלא את אותם מספרים קבועים כבר הרבה שנים, כך שאני זוכר אותם היטב. לכל טבלה בטופס יש משמעות מיוחדת עבורי, במיוחד הטבלה שהביאה את הזכייה בפרס הראשון", סיפר הזוכה.

"המכונה החלה לפלוט כדור אחר כדור, ואני תוך כדי מבין שיש בידי זכייה, כי אני זוכר היטב את כל המספרים".

הוא מוסיף ומספר "לאט לאט, אני מתחיל להבין שככל הנראה אני מחזיק ביד את הטופס הזוכה. אי אפשר לתאר את ההתרגשות שאחזה בי ברגעים האלה. חשבתי שמיד לאחר ההגרלה אלך לישון, אך מרוב התרגשות לא הצלחתי להירדם. במשך 4 שעות התהפכתי במיטה".

בנו הצעיר של הזוכה גר במרחק לא רב, והיה ער בשעת הלילה המאוחרת. "פתאום אני שם לב שהאור בבית של בני הצעיר דלוק, הבנתי שהוא כנראה ער. מיד התקשרתי אליו. בתחילה הוא חשש שיש לי בשורות רעות. הרגעתי אותו ואמרתי לו שהכל בסדר, רק שיבוא".

כשהגיע הבן וגילה שאביו זכה בלוטו, השמחה בבית הייתה גדולה, במיוחד שגילו יחדיו, שאביו הוא הזוכה היחיד בפרס הראשון בהגרלה. השניים המתינו עד עלות השחר, על מנת לבשר את הבשורה ליתר בני המשפחה. "בשעה שש וחצי בבוקר יצרתי קשר עם כל הילדים וביקשתי מהם לבוא, לפני יציאתם לעבודה. אמרתי שחשוב שיגיעו בלי דאגה. בשבע וחצי בבוקר כל הילדים כבר היו אצלי בבית, בזמן שאשתי עוד ישנה. החלטנו להפתיע אותה כולנו ביחד ברגע שהיא תתעורר".

כאן חשף הזוכה המאושר את הפתעתו ואת המשמעות שהוא מתכוון במספרי ההגרלה שהוא ממלא: "אחת הטבלאות היא עם מספרים הקשורים לחג הפסח. בהגרלה עלו בגורל המספרים: 1 – שהוא השם אלוקינו, 11 – כּוֹכְבַיָּא, 12 – שִׁבְטַיָא, 13 – מִדַּיָא, 18 – ח"י ו-36 פעמיים ח"י. בזמנו שמלאתי את הטופס לראשונה והייתי צריך לבחור מספר חזק, בחרתי 2, לוחות הברית".

נציין כי כלל לא ברור האם מותר מבחינה הלכתית למלא כרטיס לוטו, בספר שאלת רב הביא שאלה שנשאלה לגר"ח קנייבסקי: האם מותר לקנות כרטיס לוטו, שבוחרים כמה מספרים, ובהגרלה מתברר איזה מספרים זכו? הגר"ח השיב שאין לעשות כן. השואל חזר על עצמו, "האם מותר לקנו כרטיס הגרלה שלא בוחרים בו את המספרים" (הגרלה רגילה, לא לוטו). הגר"ח ענה שאין לעשות כן.

מה הדין בחוץ לארץ? גם אסור? המשיך האיש ושאל, הגר"ח השיב: גם בחוץ לארץ אותו הדבר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום