ד"ר אלרעי-פרייס: "מאות נשאים - חושבים שזה שפעת"

בדיון שנערך היום בוועדת הבריאות הציגו נציגי משרד הבריאות את מבצע החיסונים הארצי, ואת מסע ההסברה לציבור שנועד להגביר את כמות המתחסנים. "יש שנתונים שלא קיבלו את החיסון, חייבים לחסן אותם"

ארי קרויזר | בריאות 3.4.2022 | 15:40

צילום: פלאש 90

ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן התכנסה היום (ראשון) לדון בתפקודן של טיפות החלב במערכת הבריאות, במהלך הדיון ולאור ההתפרצות האחרונה, דנה הוועדה בנושאי החיסונים לפוליו, חיסוני שגרה וקורונה.

ראש שירותי בריאות הציבור, הד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה במהלך הדיון כי רבים בכלל לא מודעים שנדבקו בפוליו, לדבריה "יש סימפטומים שחושבים שזה שפעת אבל מדובר בפוליו. יש עשרות ואולי מאות של ילדים שנושאים את נגיף הפוליו. רוב המקרים הם ללא סימפטומים בכלל, בין 10% ל20% יש סימפטומים והורים לא מבינים שמדובר בכלל בפוליו".

בדבריה קראה הד"ר פרייס לחסן את הילדים שטרם חוסנו, ואמרה כי מקרב הנדבקים "יש אחוז מתוכם שיקבל שיתוק. יש את הנגיף בטבריה, מודיעין עילית, בית שמש ועוד. השלב הראשון נעשה לקרוא לכל הילדים לבוא ולהתחסן. יש הרבה שנתונים מ-2005 ועד 2013 שלא קיבלו פשוט את כל החיסונים ונדרשים לבוא ולהתחסן".

הד"ר פרייס אף אמרה בדיון כי ישנה עלייה בסירוב לחיסוני ילדים, ולדבריה, "השנתיים האחרונות יצרו אתגר שכל דבר הפך להיות עם סימני שאלה גם דברים שמכירים ונתנו שנים פתאום התמודדנו מולם פייק ניוז. יש עלייה מסוימת בסירוב לחיסוני ילדים - היא לא מאוד גדולה".

יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ עידית סילמן, אמרה בדיון, כי "אנשים מתוך פחד מדירים את רגליהם מטיפות חלב ומחיסוני שגרה - ולכן מתכנסת הוועדה כדי לצאת בקריאה שמאוד מאוד חשובה להמשיך בתוכנית החיסונים. קוראת לכל ההורים רוצו ותחסנו את הילדים".

ראשת מטה בריאות הציבור, אילנה גנס הציגה בדיון את תכנית הניטור החיסונים של המשרד ואת תכנית ההסברה לציבור שנועדה להגדיל את כמות המתחסנים בעקבות ההתפרצות ואמרה כי לצד תוכנית הסברה, יש את מבצע החיסונים הארצי לגילאי 6 ומטה שכלל הילדים במשפחה זומנו לטיפות החלב וגילאי 7 ומעלה יוזמנו לקופות החולים. נוסף לכך בכלל מוקדי החיסונים - יתקבלו כלל הגילאים ללא פיצול משפחות, ובמידה ויש ילד שלא חוסן כלל - כל המשפחה תוזמן להשלמת החיסונים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום