צפו: כששר התורה נשאל האם תלמיד צריך להלשין על חבריו

בישיבת עטרת שלמה' חשפו את קטעי הוידאו הגנוזים ממרן שר התורה זצ"ל. חלק מהסרטונים עשויים לעורר סערה, באשר לשאלות הרגישות שעד כה לא הייתה ידועה בהן דעתו של מרן שר התורה. צפו:

משה ויסברג | חרדים 4.4.2022 | 16:25

תמונות מחיי הגר"ח קנייבסקי זצ"ל | צילום: שוקי לרר

שבועיים לאבל הכבד השורר על כל העולם היהודי ובצל תחושת היתמות בהסתלקותו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל, בישיבת 'עטרת שלמה' חושפים לציבור קטעי וידיאו נדירים שעד כה נשמרו בארכיון מיוחד ורובם לא נחשפו מעולם.

הסרט המלא הוא באורך של כשעה ורבע, והוא שרשרת של קטעי וידאו נדירים של מרן שר התורה ברגעים מעוררי געגוע. התיעודים צולמו במשך עשרות שנים על ידי ישיבת 'עטרת שלמה' אשר מרן שר התורה קירב את ראשיה ותלמידיה, ויצא מגדרו כדי לסייע.

 

בתיעודים ההיסטוריים ישנם גם קטעים מתוך שיחות נדירות ואישיות של ראש הישיבה הגרש"ב סורוצקין עם מרן שר התורה זצ"ל. במקרים רבים הציג הגרש"ב סורוצקין שאלות נדירות לפני מרן שר התורה, שאלות אשר נשאלו על ידי יהודי ארצות הברית שניצלו את קרבתם לראש ישיבת עטרת שלמה, והעבירו דרכו את השאלות לשר התורה.

בסרטון שלפניכם, שהוא חלק מהסרט המלא, נשאל שר התורה על ידי ראש הישיבה על מקרה של ילד אמריקני שנזרק מהחיידר בגלל שלא מוכן להלשין על חבריו בכיתה. אם ילשין, אמרו לו רבותיו, יוכל לחזור לחיידר. האם נהגו המלמדים כשורה? ומה עליו לעשות? מרן שר התורה השיב באופן ברור ונחרץ. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום