עשרות מתמחים הפגינו - מאיימים בשביתה

במספר בתי חולים הפגינו היום המתמחים נגד המתווה המוצע ע"י משרד האוצר, וקראו לקצר את התורנויות ע"פ המתווה של משרד הבריאות ובהתאם לצו של שרת הכלכלה. "רק 16+2, לא דקה יותר!"

ארי קרויזר | בריאות 5.4.2022 | 14:48

מחאת המתמחים-ארכיון | צילום: פלאש 90

סאגת מתווה קיצור תורנויות המתמחים נמשכת. היום (שלישי) עשרות מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים במספר בתי חולים ברחבי הארץ מחו נגד המתווה המוצע ע"י משרד האוצר, וקראו לקצר את התורנויות בהתאם לצו של שרת הכלכלה.

המוחים, הנמנים ברובם על ארגון המתמחים "מרשם" הפגינו נגד הכוונה להוציא לפועל את מתווה קיצור התורנויות של 20-22 שעות, הכולל "מנוחה" של המתמחים בביה"ח, ומבקשים ליישם את המתווה של משרד הבריאות שמקצר את התורנויות מ26 ל18 שעות בתוכנית של 16+2.

כזכור, ביום שישי האחרון נכנס לתוקפו הצו המחייב את קיצור התורנויות ל18 שעות, אך עקב מחלוקות בין משרדי הממשלה, ההסתדרות הרפואית ומנהלי בתי החולים על אופן יישומו ואופי המתווה, פסק בג"ץ בהסכמה עם המדינה לדחות את יישום המתווה עד ל11 באפריל.

המחאה היום התקיימה בביה"ח וולפסון בחולון, אסותא אשדוד וקפלן ברחובות, אך בארגון המתמחים "מרשם" מתכוונים להמשיך במחאה נגד מתווה האוצר, ואומרים כי בימים הקרובים צפויות פעולות מחאה בבתי חולים נוספים. האמירות הללו לצד אמירות קודמות של יו"ר הארגון ד"ר ריי ביטון מעלות את החשש כי המתמחים יפתחו בשביתה.

מארגון הרופאים המתמחים "מרשם" נמסר: "המחאה תצא גם מגבולות ביה"ח, אנחנו לא נאפשר למחטף הזה לקרות. אנחנו דורשים קיצור תורנויות אמיתי, בהתאם למה שנקבע בהיתר העסקה של שרת הכלכלה - רק 16+2 - ולא דקה יותר! כל מתווה הכולל "מנוחה" למתמחים, בתוך כתלי ביה"ח, הוא פייק מתווה ופייק קיצור תורנויות!".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום