הגר"ד לאו: "להימנע מלהכניס חמץ לבתי החולים"

לאור הסערה סביב פסיקת בג"ץ האוסרת למנוע הכנסת חמץ לבתי החולים, הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו יוצא בקריאה לכלל הציבור הישראלי שלא להכניס חמץ בפסח לבתי החולים. "אתפלל שלא יזדקקו, אך מי שימצא בבית חולים בפסח - שירגיש שהוא במדינה יהודית"

ארי קרויזר | חרדים 12.4.2022 | 14:39

הרב דוד לאו | צילום: ישי ירושלמי

בעקבות פסיקת בג"ץ לפיה החל מהשנה יותר להכניס חמץ לבתי החולים, ולאחר הסערה שהתעוררה עם התפטרותה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה בעקבות התנהלותו של שר הבריאות ניצן הורביץ, מוציא היום(שלישי) הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו מכתב ובו קריאה לכלל הציבור הישראלי להימנע מהכנסת חמץ בבתי החולים.

במכתבו כותב הרב הראשי: "מדינת ישראל הושתתה להיות מדינתו היחידה של העם היהודי. במציאות זו ישנם דברים שמאפיינים את ייחודיותו של העם, שבאים לידי ביטוי במספר רב של אופנים. היהדות בישראל אינה אך ורק עולמו הפרטי של היחיד אלא נמצאת גם במרחב הציבורי".

הרב הראשי מתייחס לסערה שהתעוררה וכותב "בימים האחרונים עלתה לדיון שאלת הכנסת חמץ לבתי החולים, דבר שעד כה במשך שנים הקפידו על כך. לצערי גורמים מסוימים בוחנים את השאלה הזאת במבט של "זכויות הפרט" והעלימו עיניהם מנקודות נוספות שגם למי שמעונין לחיות על פי ההלכה היהודית ישנן זכויות. היו שניצלו החלטה בעניין זה על מנת לנסות ולהבליט את העובדה שמדינת ישראל מתנתקת מיהדותה".

לסיום כותב הגר"ד לאו: "אתפלל שלא יזדקקו אנשים להימצא בבתי חולים, גם בימי הפסח, אך מי שימצא בבית חולים טוב יהיה שירגיש שהוא במדינה יהודית. אני מבקש מכלל הציבור הישראלי להימנע מלהכניס חמץ לבתי החולים. בצעד זה נביא לידי ביטוי את ההכרה שאנו חיים במקום אחד במדינה יהודית ומתחשבים איש ברעהו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום