טרגדיה נוראה: אברך בן 36 נפטר במודיעין עילית

בשורת איוב קשה מגיעה הבוקר מהעיר מודיעין עילית על פטירתו של האברך הצעיר הרה"ג רבי אברהם לימן זצ"ל משכונת גרין פארק שנפטר לאחר מחלה קשה וממאירה בחודשים האחרונים והוא בן 36 בלבד. היה נכדו של הצדיק רבי יצחק גרודזינסקי זצ"ל. הותיר אחריו שמונה יתומים

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 2.5.2022 | 10:02

צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: טרגדיה קשה הבוקר בעיר מודיעין עילית, האברך החשוב הרב הגאון רבי אברהם לימן זצ"ל משכונת גרין פארק, הלך לעולמו לאחר מחלה קשה בה חלה בחודשים האחרונים והוא בן 36 בפטירתו.

כרעם ביום בהיר, לפני מספר חודשים גילו את המחלה אצל המנוח, רבים התפללו לרפואת הרב אברהם בן חיה מלכה אך למגינת לב מערכות גופו קרסו והיום בדרך לבדיקות בבית החולים הוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

המנוח ז"ל נולד בשנת תשמ"ו לאביו הרב הגאון רבי דניאל פנחס לימן שליט"א ממושב תפרח, ר"מ בישיבת אורחות משה בבית שמש, ולאמו שתחי' בתו של הגאון הצדיק רבי יצחק גרודזינסקי זצ"ל, ראש כולל 'תורת אברהם' בבני ברק ומגדולי וצדיקי הדור הנסתרים. 

בשמחת הברית נקרא "אברהם" על שם סבו הגדול מרן הגאון רבי אברהם גרודזינסקי הי"ד, משגיח ישיבות סלבודקה וחברון. 

בבחרותו למד בישיבת 'חכמה ודעת' ברחובות שם היה תלמידו חביבו של ראש הישיבה הגאון רבי יצחק גרנדביץ זצ"ל.

לאחר נישואיו עם רעייתו שתחי' למשפחת החסד הרב ר' יוסף כהנא שליט"א הידועים במעשי החסד בשכונת רמות בירושלים, קבע את מגוריו בעיר מודיעין עילית שם המשיך לקבוע את לימודו בכולל האברכים הגדול 'עטרת שלמה' כשהוא משקיע את כל נפשו בלימוד התורה הקדושה בהיותו אברך בן עליה.

היה בקי בכתבי סבו בעל ה'תורת אברהם' ובשנים האחרונות השקיע את מרצו על מנת להאדיר את הספר ולהוציאו מחדש.

היה אדם מיוחד במינו, אברך מאיר פנים לכל אדם ואדם, היה אדם טוב לב, אחד השכנים סיפר כי כשהתגורר המנוח ברחוב הרב מפוניבז' 12 הוא עבר בהמשך לרחוב אבי עזרי והמשיך להיות ועד הבית של הבניין הקודם לאחר שאף אחד בבניין לא רוצה לקחת הוא אמר אז "איך אני יכול להפקיר את הבניין שעברתי אני אשאיר את זה אצלי ויעזור להם". 

תושבי השכונה מספרים ל'בחדרי חרדים' ר' אברהם התפרסם בקרב השכונה שכונת גרין פארק בעיר מודיעין עילית בדקדוק ההלכה ובנועם שפתיו, חבריו וידידיו מעידים עליו שכשהיה פותח את פיו היה רק דן את כולם לכף זכות ומאיר פנים לכל ונותן איזה חידוש או ווארט קטן, כאשר הוא נותן את ההרגשה כאילו בן השיח חיזק אותו מאד ותמיד צהלתו על פניו, אחיו וגיסיו מספרים שגם כאשר קיבל את הבשורה הקשה היה חן נסוך על פניו וקיבל את היסורים באהבה מתוך אמונה תמימה ולא שאל שום שאלות.

הנפטר גם נודע בנועם תפילותיו שהיה דוגמה לכל הסובבים עבודת התפילה מה היא לפני מספר שבועות במיטת חוליו סר ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי לחדרו וגם איתו דיבר דברי חיזוק ואמונה ושזה מה שיש לו בחייו אמונה ה' טהורה עומדת לעד. 

גם בימיו האחרונים ממש הקפיד על קלה כבחמורה, בני המשפחה רצו בימים האחרונים לארגן לו זיץ מוזיקלי לאחר שבחג הפסח זה רומם את רוחו, המנוח פנה לדודו הפוסק הגרב"צ הכהן קוק שפסק לו שחולה מסוכן מותר אפילו בשבת להשמיע מוזיקה, אך ר' אברהם לימן זצ"ל שמע את הפסק ואמר שהוא לא מסוגל שבשבילו יקלו, והוא ימתין לשמוע מוסיקה רק לאחר ל"ג בעומר.

למגינת לב הוא השאיר אחריו שמונה יתומים קטנים שטרם זכה להשיא, כשהילד הבכור חגג בר מצווה רק לפני חג הפסח.  

מסע הלוויה בשעה 14:00 בצהריים מביתו, רח' אבי עזרי 10 מודיעין עילית, דרך בית המדרש 'עטרת שלמה' בדרכה לבית העלמין ירקון, שער פתח תקווה שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

קרן מיוחדת הוקמה עבור האלמנה ושמונת היתומים. לחצו כאן וסייעו למשפחה>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום