אבל: הגאון רבי צבי יהודה גרשונוביץ זצ"ל ראש ישיבת 'שכר שכיר'

בשורה קשה לעולם התורה עם סילוקו לשמי רום של הגאון רבי צבי יהודה גרשונוביץ זצ"ל ראש ישיבת 'שכר שכיר' בנתיבות ומראשי ישיבת 'ברכת אפרים' בבני ברק שחלה ל"ע במחלה הקשה והנוראה והשיב את נשמתו ליוצרה והוא בן 71 | קווים ראשונים לדמותו של ראש הישיבה

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 2.5.2022 | 18:53

הגאון רבי שלום חיים צבי יהודה גרשונוביץ | צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק מגיעה הבשורה הקשה והמרה על הסתלקותו של הגאון רבי צבי יהודה גרשונוביץ זצ"ל, ראש ישיבת 'שכר שכיר' בנתיבות ומראשי ישיבת 'ברכת אפרים' בבני ברק והוא בן 71 בפטירתו.

מאז חודש אייר תשפ"א, ראש הישיבה חלה ל"ע וסבל ייסורים קשים ומרים. בימים האחרונים חלה הידרדרות במצבו ובהוראת גדולי ישראל נוסף לו השם "שלום חיים" כסגולה לרפואה. אך למגינת לב נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה.

אבל כבד בישיבת 'שכר שכיר' ובעולם התורה עם הסתלקותו. בהיכל הישיבה בנתיבות הוסרה הפרוכת. 

מסע הלוויה הערב באזור השעה 21:30 מביתו ברחוב וילקומירר בבני ברק דרך ישיבת 'ברכת אפרים' לבית החיים פוניבז' שם ייטמן. 

מתולדותיו של ראש הישיבה זצ"ל.

הגאון רבי צבי יהודה זצ"ל נולד בי"ח חשוון תשי"א לאביו הגאון הצדיק רבי ראובן יוסף גרשונוביץ זצ"ל, ראש ישיבת הנגב, ובנו של הגאון רבי אברהם יצחק גרשונוביץ, הז'בינק, רב זצ"ל וראש ישיבת 'תפארת ציון'. אימו, הרבנית פסיה (פעשא) גרשונוביץ ע"ה, היא בתו של הגה"צ רבי צבי יהודה אדלשטיין זצ"ל, רבה של העיר שומיאץ ברוסיה.

בבחרותו קנה את תורתו בישיבת פוניבז' בבני ברק, שם היה חביבם של ראשי הישיבה ואף היה חברותא בישיבה של המשגיח לעתיד, הגאון הצדיק רבי אליעזר גינזבורג זצ"ל והיה גם חברו לחדר של יבלחט"א ראש הישיבה הגאון רבי שמואל מרקוביץ.

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו מרת מלכה שושנה שתחי' בתו של הגאון הצדיק רבי יחיאל צוקרוב זצ"ל, ראש ישיבת 'אהל משה', ונכדתו של הגאון רבי הלל ויטקינד זצ"ל ראש ישיבת 'בית יוסף' נובהרדוק בתל אביב.

יחד קבעו את מקום מגוריהם ברחוב וילקומירר 3 בבני ברק ושכניהם לבניין היו גדולי ראשי הישיבות והמשגיחים, ומולו בית דודו, מרן ראש הישיבה הגאון רבי מיכל יהודה ליפקוביץ זצ"ל.

במשך חייו הרביץ תורה הן בישיבת 'ברכת אפרים' בבני ברק והן בישיבת 'שכר שכיר' הנגב החדשה, שם שימש כאחד מראשי הישיבה עם הקמתה מחדש בשנת תשע"ז.

שיעוריו ושיחותיו יצאו לאור בספר 'עצי פרי' וכן בספר שיעורי רבי צבי יהודה על הש"ס שיצאו לאור על ידי תלמידיו המובהקים.

רבי צבי יהודה זצ"ל היה ידוע במידותיו התרומיות כבעל מידות גדול מאוד, בעדינות מיוחדת, לצד תפילותיו שהיו לשם דבר.

כאמור, מאז חודש אייר תשפ"א חלה הגרצ"י גרשונוביץ זצ"ל ותחילה המשיך לנהל את סדריו, אך לאחר שבועות בודדים נפל למשכב והיה מאושפז בבית החולים במצב קשה כאשר רבים מעתירים לרפואתו ואף בהיכלי התורה והישיבות נערכו תפילות רבים לרפואתו השלמה והחלמתו המהירה.

בחודש כסלו תשפ"ב בחסדי שמים מרובים חל שיפור במצבו ושוחרר לביתו. בני הישיבה התבשרו כי לראשונה מתקופת חוליו ישוב ראש הישיבה למסירת שיעור כללי בישיבה ואכן ראש הישיבה הופיע במלוא הדרו ומסר את השיעור כללי בעניין "שויא אנפשיה חתיכה דאיסורא" במסכת כתובות, כשהתלמידים מתפלפלים עם ראש הישיבה ארוכות, ורבים מרבני ותושבי העיר ובוגרי הישיבה משתתפים בשיעור.

כמו כן מסר ראש הישיבה ועד לבני שיעור א' החדשים, ולאחר מכן אף ערך עמם היכרות ושאל לשלומם. בני הישיבה ציינו כי חודש תמוז האחרון היה הפעם הראשונה שראש הישיבה הופיע בישיבה והגיע למסירת שיעור כללי, מה שגרם להתרגשותם של תלמידי ובוגרי הישיבה שראו את ראש הישיבה שלמרות חוליו מגיע לישיבה.

במסירת שיעור בישיבה בתקופת חוליו

בימים האחרונים כאמור, הידרדר מצבו הבריאותי עד שאושפז שוב בבית החולים, היום איבד את הכרתו והרופאים נלחמו על חייו, ובאותה שעה בעולם התורה נישאו תפילות נרגשות לשלומו, אך למרבה הצער רבי צבי יהודה השיב את נשמתו ליוצרה.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך. 15 ילדים בלעה"ר, בנים ובנות חתנים וצאצאים הממשיכים את דרכו. בנו הצעיר הוא מחשובי תלמידי ישיבת 'בית מדרש עליון' אותו עדיין לא זכה להשיא.  

דודו הגדול הוא ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין נשיא מועצת גדולי התורה. גיסו הוא הגאון רבי ירחמיאל אונגרישר ראש ישיבת 'בית מדרש עליון' בבני ברק.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום