אפל תובעת סטארט-אפ סודי וטוענת כי גנבו לה עובדים ומידע

ענקית הטכנולוגיה העולמית, אפל, הגישה לאחרונה תביעה נגד חברת סטארט-אפ לא מוכרת בטענה שגנבה לה מספר עובדים שהביאו איתם מאות ג'יגה-בייט של מידע סודי ובכך העבירו כמות לא מבוטלת של סודות מסחריים עליהם יש זכויות יוצרים אל הסטארט-אפ הקטן והמתחרה 

חזקי ניימן | טכנולוגיה 4.5.2022 | 17:47

אייפון 11 פרו | צילום: unsplash

אפל הגישה תביעה נגד סטארט-אפ חדש בשם Rivos, הטענה של אפל היא שהסטארט-אפ "גנב" עובדים מחטיבת פיתוח השבבים שלה – ואלו הביאו איתם כנדוניה סודות תעשייתיים שישמשו את הסטארט-אפ החדש בתהליך הפיתוח. על פי כתב התביעה, אפל חושדת כי שניים מעובדיה שעברו לעבוד בסטארט-אפ שהוקם בשנה שעברה, ושאמור להיות שחקן חדש בתחום ה-SoC (מערכת-על-שבב), לקחו איתם מידע סודי רב שאמור לשמש כיתרון תחרותי נגדה.

בין היתר נטען, כי לפי הפרסום באתר גיקטיים, אחד העובדים, ריקי וון, העביר כמה מאות גיגה-בייטים של מידע ממחשב העבודה שלו לדיסק קשיח חיצוני, ועוד כמה מאות גיגה-בייטים נוספים לחשבון הגוגל דרייב הפרטי שלו. לגבי העובד השני, בהאסי קאיתמאנה, נטען כי גם הוא העביר קבצים שכללו סודות מסחריים של אפל לתיקיות חיצוניות – אך בהיקפים קטנים משמעותית.

אפל תבעה לצד Rivos גם את שני העובדים לשעבר, אך טוענת כי ישנם עובדים נוספים שעשו את המעבר מחטיבת השבבים שלה לסטארט-אפ הצעיר וגם הם לקחו איתם קבצים חשאיים – וניסו להסתיר את עקבותיהם על ידי מחיקת הכוננים במחשבים שקיבלו מהעבודה.

אפל טוענת כי השקיעה מיליארדי דולרים לאורך השנים בפיתוח המערכות-על-שבב שלה. נזכיר שבין המעבדים הבולטים שפיתחה אפל עצמאית הם סדרת ה-A של האייפונים וחלק מהאייפדים וסדרת ה-M של מחשבי המק וחלק מהאייפדים – שחלקם פותחו כאן במרכז הפיתוח של החברה בהרצליה וחיפה.

הטענה של אפל, שכל אותה השקעה תגיע בחינם לידי סטארט-אפ חדש, מה שיכול לקצר משמעותית את תהליך הפיתוח של SoCs חדשים. אפל מציינת כי העובדים לקחו איתם מידע לא רק על שבבים קיימים – אלא גם של מוצרים שטרם יצאו לשוק.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום