התנאי שהציב נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בתמורה לביקורו בישראל

בבית הלבן התנו את ביקורו הקרוב של הנשיא ביידן בכך שלא תהיה הכרזה על בנייה חדשה ביהודה ושומרון | אם לא יהיה שינוי, במועצה אמורים לאשר בנייה בין היתר ביישובים החרדים גבעת זאב, עמנואל וביתר עילית

יוסי ריינר | מדיני 6.5.2022 | 14:25

בנט וביידן בבית הלבן | צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ביקור תמורת הקפאה: ישראל, שנמצאת בימים האחרונים בשיח ישיר מול הממשל האמריקני לקראת ההכרזה הצפויה על כינוס מועצת התכנון העליונה לאישור בנייה ביהודה ושומרון בימים הקרובים, קיבלה מסר בימים האחרונים מהבית הלבן שלפיו עליה להימנע מאישור בנייה של יחידות דיור ביהודה ושומרון.

ע"פ הדיווח ב "N12 " המסר הועבר בשיחות בין לפחות שלושה גורמים אמריקניים שונים לגורמים בכירים בישראל בעת האחרונה ועל פי אחד הגורמים, הבית הלבן אף התנה את ביקורו של הנשיא ביידן בחודש הבא בישראל בכך שלא תהיה הכרזה חדשה על בנייה ביו"ש.

על פי סדר היום המתנ"ע שתתכנס בשבוע הבא אמורה לאשר כ-4,000 יחידות דיור ביו"ש, בהם גם היישובים החרדים, גבעת זאב, עמנואל וביתר עילית.

חשוב לציין כי למהלך של אישור בנייה בשטחים יש גם משמעויות פוליטיות, והוא הוצב כתנאי להמשך קיומה של הממשלה על ידי חלק מחברי מפלגת ימינה של ראש הממשלה בנט וזאת כדי לרשום הישגים מדיניים במסגרת הקואליציה השברירית, עם כינוסו של כנס הקיץ הקרוב.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום