מנהל ועד הכשרות של 'העדה' הלך לעולמו

המנהל ורואה החשבון של ועד הכשרות בבד"ץ העדה החרדית הרב מרדכי נח מרק זצ"ל, הלך לעולמו והוא בן 89. 'בחדרי חרדים' על מסכת חייו המופלאה שהייתה רצופה בלימוד תורה ועזרה למוסדות התורה. הלווייתו יצאה היום מבני ברק לירושלים

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 8.5.2022 | 13:41

הרב מרדכי נח מרק זצ"ל | צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בצער רב התקבלה במוצאי שבת קודש הידיעה על פטירתו של הרב מרדכי נח מרק זצ"ל, מי ששימש כמנהל ועד הכשרות והשמיטה של 'העדה החרדית' במשך עשרות שנים והוא בן 89 בפטירתו. 

המנוח נולד בירושלים, בז' אדר תרצ"ג, לאביו הרב יצחק יוסף מרק זצ"ל, שהיה הגבאי של בית הכנסת פרושים בבתי ורשא בירושלים. 

בצעירותו למד במוסדות התורה של היישוב הישן, שם קנה את תורה ורוב חוכמתו. כבר מנעוריו שקד על דלתי תורה ונודע כבעל כשרון עצום וכמי שבקי בחושן משפט. 

את שעות הבוקר ולפני הצהריים הקדיש ללימוד התורה, כאשר היה יושב והוגה בתורה כאברך מן השורה, ורק אחר כך היה מתפנה לעיסוקיו. בשעות הערב היה חוזר לבית תלמודו.

בכישוריו שימש כרואה חשבון מומחה ומוסמך וטיפל בתיקים סבוכים והוציאם לאור. בתפקיד זה היה לעזר לראשי ישיבות ולמוסדות התורה. 

כל חייו רדף צדקה וחסד, היה דמות אצילית שרוח הבריות והמקום נוחה הימנו, עמד לימין בני ירושלים הממיתים עצמם באוהלה של תורה. 

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי "ר' מרדכי היה איש חי ורב פעלים בטוב לבו ובכישרונותיו הברוכים הוציא הרבה ממצור ומצוקה כשהסתבכו בעסקיהם והצליח להעמידם על רגליהם כשכולם סומכים על מילתו, מכתבים ותצהירים עם חתימתו פתחו שערים וחומות ברזל".

עמד לימין קהילות הקודש של בני היישוב הישן ותמך בהם בחדוה ומאור פנים, כאשר ועד הכשרות של העדה החרדית התרחב נקרא ע"י הרה"ג ר' אברהם הכהן ראטה זצ"ל לשמש כמנכ"ל ועד הכשרות, תפקיד שמילא בנאמנות ובישרות. במסגרת תפקידו היה מקורבם של גדולי ירושלים זצ"ל ויבלחט"א במיוחד זכה לקרבה יתירה אצל גאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס. 

השאיר אחריו את רעייתו מרת מלכה שתחי' בתו של הרב אליהו נתן הלוי פולק זצ"ל; בנו יחידו הרה"ג ר' אוריאל מרק שליט"א מבני ברק; ואחיו הגאון רבי נחמיה מרק מירושלים, וכן נכדים ונינים הצועדים ברך התורה. 

הלווייתו יצאה הבוקר (ראשון) מבית הכנסת המרכזי בשכונת שיכון ה' בבני ברק ולאחר מכן מבית הלוויות שמגר להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום