תיעוד: נכדו של מרן שר התורה התנצל בפני נציגי 'דגל'

'בחדר חרדים' עם וידאו בלעדי מדבריו של נכדו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, יענקי קנייבסקי שדיבר בישיבת אבל של 'דגל התורה', פתח את סגור ליבו וסיפר על השנים של הכרעות ציבוריות. "ייתכן שהיו כל מיני דברים שהיינו צריכים להתנהג אחרת ואני באמת רוצה שיסלחו ויהיה שלום בעניין הזה". צפו בתיעוד בלעדי

ארי קלמן | חרדים 9.5.2022 | 14:03

יענקי קנייבסקי עם סבו הגר"ח זצ"ל | צילום: שוקי לרר

בשבוע שעבר התכנסו נציגי תנועת 'דגל התורה' לישיבה מיוחדת לזכרו של מנהיג הציבור הליטאי בשנים האחרונות מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל. לצד הספדים מצד רבני התנועה וחברי הכנסת נשא דברים גם נכדו של הרב, ר' יעקב (יענקי) קנייבסקי.

בדברים שאמר התייחס לשנים של ההכרעות בהן היה המוציא והמביא בנושאים הפוליטיים מבית הרב. ל'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד בלעדי מדבריו: "אנחנו השתדלנו כל השנים שכל מי שביקש דברים מהרב, עניינים פרטיים - השתדלנו לשרת את הציבור. אף פעם לא נתן הרגשה שיש לו כזה מעמד. הוא היה יושב על הכיסא שלו בבית כדי לעשות חסד עם כלל ישראל. וזה גם המסר שהא נתן לנכדים שעזרו לו בבית - זה התפקיד שלכם, התפקיד שלכם זה לעשות חסד עם יהודים".

 

"השתדלנו", סיפר יענקי "לעזור לכל אחד על מה שהוא ביקש, לכל אחד בעניינים שלו, מי שנמצא ומי שלא נמצא פה. זה היה ההרגשה שלנו כל השנים", אמר קנייבסקי הנכד ציין: "מסתמא, בעניינים של כלל, ייתכן שהיה כל מיני דברים שהיינו צריכים להתנהג אחרת ואני באמת רוצה שיסלחו ויהיה שלום בעניין הזה".

עוד הוסיף נכדו של הרב וסיפר לנציגים: "כל החיים, הרב, מה שדיבר אליו היה חינוך ותורה. גם כשהיו מגיעים אליו אנשי ציבור הוא שאל 'מה אתה לומד?', 'מה אתה לומד היום?' - לפעמים זה היה מבוכה גדולה בשבילם. אני יודע על אישי ציבור, יראים ושלמים אבל לא מהמגזר שלנו, שקבעו עיתים לתורה בגלל המשפטים שהוא אמר להם פה ושם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום