חשש: ישראל עלולה להיכנס לרשימה הבעייתית

בשל מספר מועט של מתחסנים נגד נגיף הפוליו, ישראלים יידרשו להציג תעודת מתחסן לפוליו למדינות שבהן החיידק איננו נפוץ. בכירים במשרד הבריאות אומרים שהדרך היחידה למגר את הפוליו ממדינת ישראל היא התחסנות הילדים

ישראל לפקוביץ | בריאות 10.5.2022 | 23:24

אילוסטרציה | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ארגון הבריאות העולמי עלול להכניס את ישראל לרשימת המדינות האנדמיות, אלה שיש בהן פוליו באופן עקבי, אם היקף התפשטות החיידק יימשך. לרשימה נכנסות מדינות בהן יש פוליו באופן רציף במשך חצי שנה. כך דווח בועדת הפוליו שמייעצת למשרד הבריאות בישיבה שהתכנסה ביום ראשון.

אם ישראל תוכנס לרשימה, מדינות שבהן החיידק לא התפשט יוכלו לבקש מישראלים שנכנסים אליהן להציג תעודת מתחסן לפוליו. בוועדת הפוליו דנו באפשרויות ההתמודדות. אחת מהן היא לבקש הארכה מארגון הבריאות העולמי לשנה. אך בכירים במשרד הבריאות אומרים שהדרך היחידה למגר את הפוליו ממדינת ישראל היא התחסנות הילדים. כך מדווחת קטי דור ב'כאן חדשות'.

אתמול דווח במהדורה המרכזית של כאן חדשות, כי כ-13 אלף ילדים בלבד התחסנו בחיסון נגד הנגיף עד כה, מתוך כמיליון בני 17-7 שצריכים לקבלו - שיעור התחסנות כמעט אפסי. בכירי משרד הבריאות מוטרדים מאוד משיעור ההתחסנות הנמוך וחוששים מהתפשטות המחלה, שעדיין נמצא בשפכי הביוב.

מבצע החיסונים יצא לדרך ב-14 באפריל, לאחר שהנגיף נמצא בכמה אזורים בארץ מלבד ירושלים, שם נמצא לראשונה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום