"נותנים הזדמנות נוספת"; ח"כ עבאס הודיע: רע"ם חוזרת לקואליציה

הדרמה הפוליטית: לאחר ימים של הקפאה בעקבות אירוע הר הבית, רע"מ מודיעה על חזרה לשותפות בקואליציה. "הזדמנות נוספת" • יו"ר המפלגה נשא הצהרה לתקשורת במהלכה תקף את נתניהו ואף איים לפרסם תיעוד משיחות המו"מ שנערכו להצטרפות רע"מ לממשלת נתניהו

ארי קלמן | פוליטי 11.5.2022 | 13:18

עבאס בהצהרה | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לאחר יממה מורטת עצבים בהמתנה להחלטת מועצת א- שורה של רע״מ, יו״ר רע״מ מנסור עבאס הודיע על חזרה לשותפות הקואליציונית לאחר שדרישותיו נענו בחיוב.

עבאס כינס מסיבת עיתונאים בשעות הצהרים בכנסת והודיע: "הגענו למסקנה בסיעת רעמ ומועצת א שורה לתת הזדמנות לחזור ולקיים את חובתינו בהתאם להסכמים הקואליציוניים, אנחנו מצפים, דורשים ומתנים את קיום השותפות וגם את ההבנות שהגענו אליהם". תוך שהוא דורש מהממשלה לעמוד בהתחייבויות.

"אני רוצה להזכיר שוב, רע״מ נכנסה לקואליציה", אמר יו״ר רע״מ בדבריו, "כדי לקדם את האינטרס של המגזר הערבי, לתת פתרון למצוקות במגזר", הוא ציין כי ההצהרה תוכננה להיות בכפר קאסם אך בוטלה "בגלל האירוע המצער של מות העיתונאית". בנוסף, הוא דרש לחקור את הנושא.

עוד אמר עבאס, "אנחנו מובילים שותפות פוליטית שתתן מענה לאזרחי ישראל. החברה הערבית סובלת עשרות שנים ממצוקות רבות. רע״מ החליטה לקחת יוזמה לשאת באחריות ולקם תהליך של שותפות. יצבנו את המערכת הפוליטית בישראל לאחר כמה מערכות בחירות".

על ההחלטה להקפיא את השותפות בקואליציה אמר עבאס "קיבלנו החלטה על רקע האירועים באל אקצה (הר הבית) והשימוש הלא מידתי נגד מתפללים, הקפאנו את השותפות ניהלו מגעים. וכעת הגענו להבנות שהם לטובת כולם, לא רק החברה הערבית".

חבר הכנסת עבאס תקף את הליכוד בכך שטענו אמש כי המדינה תלויה בהחלטת תומכי טרור, עבאס השיב לנתניהו איום ואמר כי המו"מ שניהלו רע״מ והליכוד להצטרפות לממשלה נמצאת אצלו בטלפון וכי הוא לא יהסס לפרסם את התיעודים. בדבריו תקף את הרשימה המשותפת שתומכת בפיזור הכנסת "טעות ללכת לבחירות שקרוב לוודאי נתניהו יחזור לשלטון".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום