השר כהנא הצדיק את הנרטיב הערבי וסופג אש מבית

השר מתן כהנא פרסם פוסט בפייסבוק בו הוא מצדיק את השותפות עם מפלגת רע"מ מהתחלה: "קם לאחרונה מנהיג ערבי-מוסלמי-ישראלי, שכנראה הבין פתאום את אותם דברים". יועץ השרה שקד תקף: "מי שמדבר על נרטיב ערבי, נמצא בוורטיגו"

מאיר שלם | פוליטי 12.5.2022 | 15:02

מתן כהנא | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לשירותי דת, מתן כהנא, פרסם היום (רביעי) פוסט ברקע ההחלטה של רע"מ לחזור לקואליציה, בו הוא מצדיק את הישיבה עם רע"מ ואת הנרטיב הערבי.

"בואו נדבר רגע על רע"ם ומנסור עבאס. ת'כלס? לא מאמין שיהיה כאן שלום. בטח לא 'שלום עכשיו' אבל יש כאן הזדמנות. כי מושב בית גמליאל שבו אני גר, בנוי על אדמה שלפני קום המדינה גרו בה ערבים".

הוא כתב, "זה שאתם ואני מאמינים שזו הארץ שלנו, שהובטחה לאבותינו ולנו בברית בין הבתרים, זה שאנחנו מאמינים שהתנ"ך זה הקושאן שלנו, זה הכול טוב ויפה וזו בהחלט הייתה סיבה מספיק טובה עבור אבותינו לחלום על חזרה לארץ הזו במשך 2,000 שנה, ולאבותינו ולנו להמשיך ולהיות מוכנים להקריב את היקר לנו מכל כדי לחיות כאן".

"אבל כל זה לא ממש מרשים את בני הדודים שלנו, שמבחינת הנרטיב שלהם "נפלנו עליהם" פתאום משום מקום וגרשנו אותם מאדמתם (ומי שמתעלם מזה שיש להם נרטיב הוא לא ימני. הוא פשוט טיפש. עכשיו תראו אנחנו חלמנו והתפללנו 2,000 שנה עד שהצלחנו לחזור לאדמה שלנו. מבחינתם עברו רק 74 שנים. בואו לא נזלזל בהם עד כדי כך ונחשוב שהם יוותרו כ"כ מהר", הוסיף.

הוא תמך בעבאס: "בתוך כל הכאוס הזה, קם לאחרונה מנהיג ערבי-מוסלמי-ישראלי, שכנראה הבין פתאום את אותם הדברים. הוא הבין שלא יהיה שלום, בטח לא עכשיו, והוא הבין שאף אחד לא הולך לשום מקום. ובתוך כל הכאוס הזה הוא אומר לציבור שלו, לערבים אזרחי ישראל, שאולי כדאי רגע לנסות משהו אחר".

"וגם אם נסתכל רק מנקודת המבט של היהודים, זה משהו טוב. זה משהו שאנחנו רוצים. זה משהו שאנחנו צריכים לברך עליו. כי גם אנחנו יודעים ששינויים באים מבפנים".

בתגובה, דניאל אביטל, יועצה הבכיר של שרת הפנים שקד, תקף בחריפות את כהנא וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מי שמדבר על נרטיב ערבי, נמצא בוורטיגו (סחרור. מ.ש.)".

הפוסט של כהנא מגיע בניגוד גמור למה שכתב בתחילת 2021, לאחר שבליכוד נמנעו מההצבעה על פסילת רע"מ בוועדת הבחירות: "היום נפל דבר בישראל. ברית ביבי-מנסור עבאס איפשרה למחבקי מחבלים להיות חברי כנסת. באופן חסר תקדים חברי הליכוד נמלטו היום מההצבעה על פסילתם של תומכי הטרור חברי רע"מ ובל"ד והעניקו להם את הלגיטימציה להיות חברים בכנסת ישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום