חב"ד סוערת | ראש בית הדין במתקפה על בנט: "אין רפואה למכתו"

לאחר הדברים הבוטים אמש של ראש הממשלה בנט שבמהלך נאומו בכנסת הציג את נצחונו של 'חוזה המדינה' הרצל מול דעותיהם של בכירי הרבנים החרדים ובראשם נגד כ"ק האדמו"ר מוהרש"ב זי"ע, חב"ד סוערת | רב בכיר בחסידות במתקפה: "כל המבזה ת"ח אין רפואה למכתו"

ארי קלמן | פוליטי 12.5.2022 | 17:02

נפתלי בנט | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הפרסום אמש (רביעי) ב'בחדרי חרדים' אודות דברי הזלזול של ראש הממשלה נפתלי בנט בנאומו במליאה נגד דברי האדמו"ר האמצעי (הרש"ב) מחב"ד כשהציג את מנהיגותו של 'חוזה המדינה' הרצל כניצחון על האדמו"ר מחב"ד ומנהיגים חרדים נוספים, עורר סערה בחסידות.

מאז הפרסום, אנשי חב"ד זועמים על דבריו של ראש הממשלה שהתפרשו כזלזול בוטה בדברי אחד ממנהיגי החסידות הגדולים בעבר, וגם ברשתות התמלאו בתגובות חריפות נגד ראש הממשלה.

היום מפרסם ראש בית הדין העליון של חב"ד, הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, מבכירי רבני חב"ד בארץ, מכתב מחאה נגד דברי ראש הממשלה על "דברי הבל ורעות רוח שנשמעו בפרהסיה נגד קדוש ה׳ כ"ק האדמו"ר מוהרש"ב זי"ע".

הרב ירוסלבסקי כותב במכתב: "הננו למחות מחאה חריפה ונמרצת ביותר על אותם אלו 'אשר חרפו עקבות משיחך', וידוע מאמר רז"ל כל המבזה ת"ח אין רפואה למכתו, ולא חברה ירושלים עד שביזו בה תלמידי חכמים".

כזכור, בנאום אמש במליאת הכנסת הציג ראש הממשלה בנט כיצד מול התנגדות חרדית ולא רק, ניצח חוזה המדינה והביא להקמת הממשלה. בדבריו הציג בנט את ההתנגדות דאז ליוזמתו של הרצל. "ההתנגדות כלפי מעשיו בזמן אמת הייתה התנגדות קשה מאוד מכל הכיוונים".

ראש הממשלה הציג את דברי האדמו"ר הרש"ב מבלי להזכיר את שמו המפורש: "אני רוצה רק לקרוא לכם שני ציטוטים מאותה תקופה. רב חרדי, משמעותי כתב בשנת 1,900 (תחילת המאה ה-20): "אין לנו לשמוע להם לדבר הזה לעשות גאולתנו בכוח עצמנו. לצאת מהגלות בזרוע. אין אנו רשאים. כל ציפיתינו ותקוותינו הוא שיביא הקדוש ברוך ה' לנו את משיח צדקינו במהרה בימינו אמן, ותהיה גאולתנו על ידי הקדוש ברוך ה' בעצמו".

בנט מסגר את דברי האדמו"ר תוך זלזול בדבריו: "כלומר" פירש את דברי האדמו"ר, "אנחנו צריכים לא לפעול אלא רק להתפלל ולהאמין וזה כבר יקרה מעצמו". בהמשך ציטט גם דברים של רב של העיר לודז, הגאון הרב אליהו חיים מאייזל. בנט סיפר כי הרב מאייזל "הטיל חרם על כל הציונים. הוא אמר 'כל איש אשר יראת ה' בלבבו ירחק מהם, אל תלך בדרך איתם וימנע רגלו מנתיבותם".", כך גם התנגדות שהוצגה בזמנו מזרמים אחרים כמו הרפורמים.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום