בלגיה: הילדים מחו וקראו תהילים לקראת ההכרעה הקרובה

מאות ילדים חרדים באנטוורפן הגיעו היום לרחובות העיר יחד עם המורים וצוות החינוך, להפגין נגד מפעל הממוקם באזור שלטענתם מזהם את האוויר וגורם למחלות ובעיות בריאותיות רבות

יענקי פרבר | חדשות בעולם 12.5.2022 | 17:19

ההפגנה באנטוורפן | צילום: באדיבות המצלם

רבני אנטוורפן ומאות מבני הקהילה החרדית לצד מאות ילדים ופעילי איכות הסביבה מבלגיה, יצאו למחאה נגד מפעל לייצור ועיבוד זהב הממוקם באזור היהודי באנטוורפן, בטענה כי המפעל מזהם את הסביבה וגורם לנזקים ולמחלות המשפיעים לרעה על תושבי האזור.

ביום שלישי הקרוב תתקבל הכרעה סופית לגבי התאריך שבו המפעל יהיה חייב לעזוב את המקום, והמפגינים מנסים ללחוץ על בית המשפט לקבוע תאריך מוקדם ככל הניתן.

 

המפעל הוא לייצור ועיבוד זהב והוא ממוקם באזור היהודי באנטוורפן. לטענת התושבים המפעל משתמש בחומרים מזיקים בהיקפים נרחבים, שגורמים לנזקים ולמחלות המשפיעים לרעה על תושבי האזור. גם התנועה הירוקה באנטוורפן הצטרפה למאבק, הכניסה פרוספקטים לתיבות הדואר ואף פתחה עצומה באתר הרשמי של התנועה.

קרובי משפחתם של שני חברים בקהילה החרדית שנפטרו בשנתיים האחרונות מסרטן, סיפרו בעבר לתקשורת המקומית, כי בהגיעם עם קרוב משפחתם לבית החולים האוניברסיטאי 'לוון' בבלגיה, שאל אותם הפרופסור כמסיח לפי תומו: "האם אתם גרים באזור ליד מפעל הזהב? סוג הסרטן הזה אינו מצוי בקרב משפחות יהודיות, וזה כבר המקרה השני של מחלה באזור זה".

"מה עוד הם יכולים להגיד לי? בעלי מת", אמרה אחת הנשים מהשכונה בראיון לתקשורת המקומית, "נשארתי לבד עם שמונה ילדים". תושבים נוספים שהתראיינו סיפרו: "אנחנו מכירים עשרות אנשים שכולם חלו. כמה קורבנות עוד יהיה? מפעל כזה לא שייך למרכז העיר. אם הממשלה שלנו באמת כל כך מחויבת לאיכות הסביבה, איך ייתכן שהמפעל עדיין יכול לעשות את שלו כאן".

כמו כן, הפתעה נרשמה השבוע כאשר התנועה הירוקה באנטוורפן הצטרפה למאבק, הכניסה פרוספקטים לתיבות הדואר ואף פתחה עצומה באתר הרשמי של התנועה.

הפגנה באנטוורפן | צילום: באדיבות המצלם
 
הפגנה באנטוורפן | צילום: באדיבות המצלם
 
הפגנה באנטוורפן | צילום: באדיבות המצלם
 
הפגנה באנטוורפן | צילום: באדיבות המצלם

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום