האנטישמיות "נטועה עמוק" בחברה הגרמנית

מחקר חדש מגלה כי האנטישמיות בגרמניה מושרשת. שירותי הביטחון של גרמניה דיווחו על 3,028 פשעים אנטישמיים בשנת 2021. 31% מהמשיבים המוסלמים אמרו כי דעות אנטי-ישראליות הן הסיבה העיקרית לסנטימנט האנטי-יהודי

יענקי פרבר | חדשות בעולם 12.5.2022 | 15:49

אילוסטרציה | צילום: Pixabay

הוועד היהודי-אמריקני ביצע מחקר על עמדות חברתיות כלפי יהודים וממנו עולה כי האנטישמיות אינה רק בעיה בפריפריה הפוליטית של גרמניה, אלא היא "נטועה עמוק" בחברה המרכזית.

בעוד שהנושא נפוץ ביותר בקרב המוסלמים והימין הקיצוני, לפי המחקר 60% מהנשאלים אמרו כי האנטישמיות היא "במידת מה" או "בהחלט" נפוצה. כשני שלישים רואים שהבעיה גדלה בעשור האחרון, בעיקר בחוגים של הימין הקיצוני, ואחריה עמדות אנטי-ישראליות והשפעה אסלאמית.

הסקר התמקד במיוחד במוסלמים החיים בגרמניה. 31% מהמשיבים המוסלמים אמרו כי דעות אנטי-ישראליות הן הסיבה העיקרית לסנטימנט האנטי-יהודי, בעוד רק 21% מיתר הנשאלים אמרו זאת. יותר ממחצית מהמוסלמים שנשאלו אמרו כי האנטישמיות נפוצה בגרמניה וכי היא החמירה בעשור האחרון.

מנקודת מבט מפלגתית, מצביעי מפלגת אלטרנטיבה לגרמניה (AfD) הימנית הקיצונית - נוטים יותר להחזיק בדעות אנטישמיות מאשר אלו מחלקים אחרים של הקשת הפוליטית. יותר משליש מתומכי AfD הסכימו עם האמירה ש"ליהודים יש יותר מדי כוח פוליטי" - בערך פי שניים מהאוכלוסייה הכללית של דעה זו.

בצד המוסלמי, הסקר הראה קשר חזק בין דעות קדומות כלפי יהודים לבין דתיות. אלה שאמרו שהם משתתפים בקביעות בתפילות, הצהירו על רגשות אנטישמיים גבוהים יותר מאלה שאמרו שלא הולכים לתפילה. לדוגמה, 68% מבאי מסגד הסכימו עם האמירה ש"ליהודים יש יותר מדי כוח כלכלי ופיננסי", בעוד רק 39% מהמוסלמים שאינם באים למסגד חושבים כך.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום