פשע מלחמה: החיילים ביקשו סיגריות ורצחו ביריות

חיילים רוסים ירו בשני אזרחים אוקראינים תוך פשע מלחמה בוטה שהתרחש באולם תצוגה ליד קייב | אחד הקורבנות היה המאבטח בן 68 שנפצע באורח קשה, אך מת מאוחר יותר מפצעיו

יענקי פרבר | חדשות בעולם 12.5.2022 | 19:14

רגע הירי של הרוסים | צילום: צילום מסך

קבוצת חיילים רוסים ירתה בשני אזרחים אוקראינים חסרי הגנה והשאירו אותם למות ברחוב ובזזו את משרדם.

בתיעוד ממצלמות אבטחה של The Camper Group - אולם תצוגה, הממוקם על הכביש המהיר E40 ממערב לקייב בירת אוקראינה, נראים חמישה חיילים רוסים, כשהם מתקרבים למקום ותוקפים שני גברים שישבו במשרדם.

השניים נגררו לרחוב ולאחר שהרוסים וידאו שאין להם נשק, הם ביקשו מהם סיגריות. לאחר חילופי דברים קצרים, נראה שהשיחה הסתיימה ושני האזרחים פנו להסתלק. אבל רגעים ספורים לאחר מכן, שניים מהחיילים הרימו בנונשלנטיות את רוביהם וירו כמה יריות בגבם של האוקראינים ולאחר מכן עלו לשדוד את משרדם.

אחד הגברים, שמשפחתו בחרה שלא לנקוב בשמו, כך על פי ה-CNN, מת בדם קר ב-16 במרץ. אבל המאבטח השני, ליאוניד פליאטס בן ה-68, שכב על הקרקע עד שהרוסים עזבו, הוא הצליח לדדות בחזרה למשרד כדי להזעיק עזרה. פליאטס גרר את עצמו לתוך הבניין, עם מכנסיים ספוגים בדם, כדי ליצור קשר עם קבוצת ההגנה המקומית.למרבה הצער, אובדן הדם היה כה חמור, והוא מת למרות שקיבל עזרה ראשונה מאנשי כוח ההגנה האזרחי.

התקרית המחרידה התרחשה בימיה הראשונים של המלחמה, כאשר חיילים רוסים עדיין ניסו לשווא להיכנס בכוח אל הבירה האוקראינית. כך דיווח ה'דיילי מייל'.

לאחר שרצחו את האזרחים הלא חמושים, חייליו של פוטין נכנסו לאולם התצוגה ותועדו כשהם מרוקנים חפצי ערך ממגירות ושולחנות כתיבה, בעודם מוזגים לעצמם משקה ומרימים כוסית להצלחתם. דקות לאחר מכן, קבוצה קטנה של מתנדבים אוקראינים הגיעה למקום ופתחה באש לעבר הרוסים, ואילצה אותם לחזור לרכביהם.

בסופו של דבר הצבא הרוסי נמלט מהמקום, והותיר את המחלצים לטפל בפליאטס ולהעניק לו עזרה ראשונה. השומר הצליח לקשור חוסם עורקים סביב רגלו, אבל הוא פשוט לא יכול היה להחזיק מעמד יותר ודימם על רצפת הבניין.

חבר בקבוצת ההגנה האזרחית המקומית הסביר כי לאזרחים השוהים באולם התצוגה נאמר לעזוב יומיים קודם לכן כשהכוחות הרוסים התקדמו לאזור. אבל הזוג סירב לעזוב ורצה להמשיך להופיע לעבודה. "קיווינו לאנושיות של החיילים הרוסים, אבל למרבה הצער לא הייתה להם", אמר הלוחם. משרד התובע הכללי של אוקראינה אישר שהתקרית נחקרת כעוד פשע מלחמה שבוצע על ידי כוחות רוסים על אדמת אוקראינה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום