לאחר רכישת מניות טוויטר: בארה"ב פתחו בחקירה נגד מאסק

הרשויות בארה"ב חוקרים את הגילוי המאוחר של אילון מאסק מהחודש האחרון לגבי ההחזקה המשמעותית שלו בטוויטר, עיכוב בגילוי הרכישה אפשר לו להמשיך לרכוש מניות נוספות מבלי שבעלי מניות אחרים ידעו שהוא הופך בעצם לבעלי החברה

חזקי ניימן | חדשות בעולם 12.5.2022 | 20:22

אילון מאסק | צילום: צילום מסך

ברשות ניירות ערך של ארה"ב (SEC) חוקרים את ההגשה באיחור של אילון מאסק מהחודש האחרון לגבי ההחזקה המשמעותית שלו בטוויטר, מדובר בטפסים שעל המשקיעים להגיש כשהם קונים יותר מ־5% של מניות חברה כלשהי. הגילוי מתפקד כסימן מוקדם לבעלי המניות וחברות, שמשקיע בעל השפעה עשוי לנסות להשתלט או להשפיע על החברה.

האיש בעשיר בעולם המתפקד כמנכ"ל טסלה, הגיש את הטופס ב־4 באפריל, לפחות 10 ימים אחרי שההחזקה שלו בחברה עברה את הנקודה שממנה יש צורך להגיש בנושא זה טופס לרשויות. מאסק לא הסביר באופן פומבי מדוע לא הגיש את הטופס בזמן. דובר של הרשות סירב להגיב וגם עורך הדין המייצג את מאסק גם לא הגיב אתמול לבקשת התגובה.

מאסק כנראה חסך יותר מ־143 מיליון דולר בכך שלא דיווח שהחזקתו בטוויטר חצתה את רף 5%, כך אמר דניאל טיילור, פרופסור להנהלת חשבונות מאוניברסיטת פנסילבניה, בגלל שמחיר המניה עלול היה לעלות אם בשוק היו יודעים שהנתח של המיליארדר בחברה גדל.

משקיעים החוצים את הקווים לבעלות צריכים להגיש ל־SEC טופס המגלה את החלק שלהם בתוך 10 ימים. ההחזקות של מאסק עברו את ה-5% ב־14 במרץ, על פי דיווחי ה־SEC, והמשמעות היא שלפי חוקי ה־SEC היה צריך להגיש את טופס הגילוי לכל המאוחר עד 24 במרץ.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום