החוק שקומם את הצרכנים מתרחב; שקל לשקית בכל החנויות

אם לא די בהעלאת מחירי המוצרים בשנה האחרונה, מתגבשת יוזמה בכנסת להרחיב את חוק השקיות לכל החנויות. אם כיום רשאי מוכר לדרוש עד 60 אגורות על שקית בודדת, לפי היוזמה החדשה יוכל המוכר לגבות מהצרכן עד שקל לשקית | על ההצעה חתומים ח"כים מכל סיעות הקואליציה

ארי קלמן | כלכלי 12.5.2022 | 21:16

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חוק השקיות שאושר בשנת 2017, קומם את אזרחי המדינה כולם, עם עלייה בסל הקניות ב-10 אגורות לשקית, לא רק המחירים אלא גם כאב ראש בהליך הקנייה, עם ספירת השקיות שמסרבל ומעכב משמעותית את משך השהייה בסופר ובתור לקופה.

ביום ראשון תבוא לאישור הכנסת הצעת חוק שיזם חבר הכנסת יוראי להב הרצאנו מ'יש עתיד', לצד חברי כנסת מכל סיעות הקואליציה, כולל חבר הכנסת עמיחי שיקלי, המבקשת להרחיב את החוק משמעותית.

ח"כ יוראי להב הרצאנו. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

לפי הצעת החוק שככל הנראה תאושר ביום ראשון בוועדת השרים לחקיקה, מס השקיות יוטל על כל צרכנייה, ולא רק על צרכניות גדולות כפי שקיים כיום, בכל סופר שכונתי יעלה מחיר השקיות ל-10 אגורות לשקית.

בנוסף, כיום החוק מקנה לשר האוצר בהסכמת שרת הכלכלה ובאישור וועדת הפנים, לעלות את מחיר השקיות עד 60 אגורות, כעת מבקשים יוזמי החוק לעלות את המחיר המקסימלי לשקל לשקית.

צילום: נתי שוחט, פלאש 90.

חבר הכנסת להב-הרצאנו שמקדם את החוק הוא ממובילי המאבק באיכות הסביבה בכנסת, בנימוק הצעת החוק הוא מציג את המטרה, שבפועל החוק הקודם השיג את המטרה להפחית שימוש בשקיות, "מטרת הצעת חוק זו היא להרחיב את החובה לגבות תשלום על שקיות נשיאה חד-פעמיות כך שתחול גם בעסקים בינוניים וקטנים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום