גרמניה סיכלה 'מתקפה נאצית' על בית הספר

משטרת גרמניה סיכלה פיגוע טרור, לאחר שצעיר בן 16 נמצא עם חרבות, מטעני צינור עמוסים במסמרים, וחומר גזעני בחדרו בפשיטה לילית |  "המשטרה מנעה סיוט", אמר שר הפנים של המדינה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 12.5.2022 | 22:57

משטרת גרמניה: אילוסטרציה | צילום: Pixabay

משטרת גרמניה סיכלה מתקפת טרור נאצית שמטרתה היתה פיגוע רצחני בבית ספר, לאחר שעצרו הלילה (חמישי) נער בן 16, החשוד בתכנון הפיגוע.

המשטרה בעיר אסן הסתערה על חדרו של הנער בשעות הבוקר המוקדמות, לקחו אותו למעצר וחשפו 16 'פצצות צינור', וכן חומר אנטישמי ואנטי-מוסלמי.

משטרת אסן ציינה כי שוטריה מצאו גם חניתות, חרבות וכלי נשק חדים נוספים במקום. "המשטרה מנעה סיוט", אמר הרברט ראול, שר הפנים של מדינת נורדריין-וסטפאליה. חלק ממטעני הצינור שנמצאו הכילו מסמרים, אמר ראול והוסיף כי יש "אינדיקציות המצביעות על כך שלצעיר יש בעיות פסיכיאטריות חמורות ומחשבות אובדניות".

חומר שנמצא עד כה בחדרו של החשוד כולל כתיבה שלו שהיווה 'קריאה לעזרה דחופה של צעיר נואש'. על פי החשד, החשוד תכנן לפוצץ את בית הספר שלו, 'גימנסיה דון בוסקו', או בית ספר אחר שבו למד בעבר.

"לכל הדמוקרטים יש משימה משותפת להילחם נגד גזענות, אכזריות ושנאה", אמר סגן ראש הממשלה של המדינה, יואכים סטמפ, כשהודה למשטרה על "מניעת חשד להתקפת טרור נאצית".

החשוד נחקר בזמן שחוקרי המשטרה ממשיכים לסרוק את ביתו לראיות. החוקרים מאמינים שהנער פעל לבדו. לדבריהם, המשטרה קיבלה מידע מנער אחר שהודיע ​​להם שהצעיר "רצה להניח פצצות בבית הספר שלו", הממוקם כקילומטר מביתו.

אולם התעמלות דון בוסקו נסגר ביום חמישי יחד עם מוסד חינוכי שני, הזמן שהחוקרים ביצעו חיפושים כדי לוודא שלא הונחו פצצות במקומות הללו. מנהל הגימנסיה 'דון בוסקו' אמר בהצהרה: "קהילת בית הספר מזועזעת ונזעמת מהפיגוע המתוכנן ככל הנראה, ומהממצאים הראשונים של המשטרה, שלתוצאותיהם אנו עדיין ממתינים. אנחנו לא צריכים לעסוק בספקולציות. אנו שמחים ומודים על כך שהמידע על הפשע המתוכנן יכול למנוע את הגרוע מכל. ברצוננו להודות להנהלת בית הספר, לכל האחראים ולגורמי הרשויות החוקרות על גישתם הזהירה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום