בכיר הקואליציה תקף: "מכוערים ועלובים, פרצופו של הכיבוש הארור"

בעקבות המהומות בהלוויתה של כתבת אל ג'זירה בירושלים, שר בממשלה וחבר קואליציה בכיר תקפו בחריפות את המשטרה | ח"כ טאהא מרע"מ: "כמה מכוער ועלוב פרצופו של הכיבוש הארור!" | השר פריג': "המשטרה גילתה אפס כבוד לאבלים ואפס הבנה של תפקידה"

ארי קלמן | פוליטי 13.5.2022 | 16:44

עיסאווי פריג' / ואליד טאהא | צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הלוויתה של כתבת אל ג'זירה, שירין אבו עאקלה בירושלים, הוציאה אלפי אזרחים ערביים לרחובות, שוטרי המחוז נאלצו להשתמש בכוח כדי להשליט סדר, מה שהוביל למהומות גדולות עוד יותר.

השותפים בקואליציה תקפו דווקא את התנהלות משטרת ישראל, יו"ר סיעת רע"מ בכנסת, ח"כ וואליד טאהא כתב: "כמה מכוער ועלוב פרצופו של הכיבוש הארור! הכיבוש גם רצח את שירין אבו עאקלה, זכרה לברכה, בדם קר, וגם מונע מהמוני המשתתפים לכאוב את מותה".

"התנהלות גורמי הביטחון לפני ובמהלך הלוויה מעוררת מיליון סימני שאלה לגבי אלה שקיבלו את ההחלטות! בושה וחרפה", הוסיף ח"כ טאהא שאיחל לסיום הכיבוש בקרוב.

בפוסט בערבית הוסיף חבר הקואליציה וכתב: "שירין לא פחדה להכנס לאזורים האגרסיביים ביותר של הכיבוש. מתפללים לאלוהים שסופו של הכיבוש האכזרי קרוב".

גם השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' מ'מרצ', תקף את המשטרה וכתב: "משטרת ירושלים ביזתה היום את זכרה ואת הלווייתה של שירין אבו עאקלה. האלימות המשטרתית והלהט להחרים כל דגל פלסטיני", השר האשים את השוטרים במהומות וטען כי "בניגוד להנחיית השר לביטחון פנים, הם שהביאו להתלקחות מיותרת. המשטרה גילתה אפס כבוד לאבלים ואפס הבנה של תפקידה כמי שאמונה על שמירת הסדר, לא על הפרתו", כתב.

בליכוד מנסים לשכנע באמצעות המתקפה את חברי 'ימינה' לפרוש מהקואליציה; "ניר אחי, אלו השותפים שלך... עובדים בשירות האוייב, מבכים תומכי טרור, ושמחים על לוחמים שנופלים בקרב", כתב חבר הכנסת שלמה קרעי לנציג ימינה ח"כ ניר אורבך.

יו"ר סיעת ימינה חה"כ ניר אורבך, בחר להגיב דווקא לטאהא וכתב לו: "ואליד, הטעות הבסיסית היא במילה 'כיבוש', כי הוא לא קיים. לא "כיבוש" הרג את הכתבת ולא "כיבוש" מונע להשתתף בלויה."כיבוש" לא מונע בדיקה רצינית לנסיבות המוות. צהל הצבא המוסרי בעולם. די עם טרמינולוגיה שקרית. החברה הערבית צריכה לעשות בדק בית. אחרי איסוף הנשק המשך ההתנהגות בידים שלכם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום