משרד המשפטים לצד הפרוייקטור והחסידויות: אין מניעה לאפשר קיום אירועים במושב

המשנה ליועמ"ש לממשלה מתייצבת לצד הפרוייקטור טסלר ונציגי החסידויות וקובעת כי הדרישות הבירוקרטיות של המועצה המקומית אינן נדרשות. המשמעות: אם המועצה לא תפריע ניתן ניתן לקיים אירועים בכפוף לאישורי בטיחות

אברמי פרלשטיין | חדשות בארץ 14.5.2022 | 23:41

ההכנות במירון | צילום: דוד כהן, פלאש 90

מתווה מירון שאסר לקיים הדלקות בהר, התיר לקיים אירועים ברחבי המושב. הפרויקטור טסלר הודיע כי הוא מעודד את קיום הטישים משום שהם מסייעים להפחית לחץ במתחם ההילולא. אלא שמאז ההודעה מתנהל קרב של ממש בין ראשי החסידויות השונות לבין המועצה האזורית, על הכשרת השטח, כשבמועצה האזורית מרום הגליל מציבים דרישות בירוקרטיות, שלדברי גורמים בכירים בחסידויות, נועדו להכשיל את קיום האירועים.

מי שניצב לימינם של החסידויות ותומך בעריכת האירועים, הוא כאמור הממונה על ההילולה שאף הצהיר כי הוא נכון לעשות כל מאמץ לסייע באיתור שטחים לטובת קיום טישים של אותן חסידויות וחצרות הקודש שטרם איתרו מקום, או לפעול לאסדרת מתחמים בכפוף לאישור יועצי הבטיחות, אלא שעל אף תמיכתו, במועצה האזורית מערימים קשיים, שעד עתה מונעות את ארגון האירועים המדוברים, בטענה כי השימוש בקרקע לאירוע מהווה "שימוש חורג".

תמיכה מפתיעה בעמדת החסידויות והפרוייקטור טסלר, מגיעה דווקא מהמשנה ליועמ"ש לממשלה כרמית יוליס. ל'בחדרי חרדים' נודע כי במשרד המשפטים התקיים לאחרונה דיון ובסיומו הוכרע כי אין מניעה לאפשר את קיום האירועים. עם זאת, השאירה המשנה ליועמ״ש לממשלה את זכות שיקול הדעת לראש המועצה.

בסיכום הדיון שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נכתב על ידי המשנה ליועהמ"ש, עו"ד כרמית יוליס: "אנו סבורים כי בנסיבות הייחודיות של האירוע המתואר, וההסדרה החד פעמית שלו, באמצעות תקנות שמהוות הוראת שעה, אין מניעה להתיר את קיום האירוע הנוסף במתחם הר מירון, בהתאם לתקנות הילולת מירון, אף ללא צורך בהיתר לשימוש חורג".

בסיום הדברים אף מציינת המשנה ליועהמ"ש כי "עמדה זו מקובלת על היועצת המשפטית של מנהל התכנון ועל היועץ המשפטי של הוועדה המחוזית צפון".

כעת הכדור נמצא בידיו של ראש המועצה המקומית מרום הגליל עמית סופר, שזכות שיקול הדעת אם לאפשר או לא נתונה בידיו. האם בימים שעוד נותרו עד לקיום ההילולא, תעניק המועצה את האישורים הנדרשים, או שתמשיך להתבצר בעמדותיה בדרישות שווא ובניגוד לדעתם של כל הגורמים הרלוונטיים? ימים יגידו.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום