אחרי ליברמן: המשלחת הישראלית לאזרבייג'ן

משלחת ישראלית צפויה לטוס מחר אל המדינה המוסלמית הידידותית, לאחר ביקורו של שר האוצר. מטרת הביקור היא שיתוף פעולה עסקי עם באקו בתמורה לידע שנצבר בתחומי גידול חיטה, השקיה ומשק החלב, כשבראש המשלחת יעמוד שר החקלאות

מאיר שלם | מדיני 15.5.2022 | 10:09

יהודים באזרבייג'אן, ארכיון | צילום: זמיר איסייב

משלחת ישראלית תטוס מחר (שני) לאזרבייג'ן כדי להדק את הקשרים, לאחר ביקורו של שר האוצר אביגדור ליברמן. מי שיעמוד בראש המשלחת הוא שר החקלאות עודד פורר, ואליו יתלוו גורמי המקצוע במשרדו ומשלחת עסקית בשיתוף עם מכון היצוא.

במשרד החקלאות אומרים ל'ישראל היום' כי מטרת הביקור היא "לשתף את הידע" שצברה החקלאות הישראלית בשלושה תחומים עיקריים - גידול חיטה, השקיה ומשק החלב. בהמשך, כך מקווים במשרד, הכוונה היא להוציא לפועל שיתוף פעולה עסקי בין המדינות.

בעקבות המחסור העולמי בחיטה החליטו בבאקו ליישם פרויקט ענק לגידול חיטה כך שלא רק שאזרבייג'ן תהפוך עצמאית בתחום, אלא גם תוכל לייצא חיטה. לצורך כך, ישראל תספק לאזרבייג'ן את הטכנולוגיה לגידול החיטה כבר בתחילת דרכו של הפרויקט, כדי שבעוד שנתיים-שלוש תוכל לרכוש ממנה חיטה ודגנים נוספים.

אף שישראל מגדלת בעצמה חיטה, גם אם בכמות קטנה, יש לה ידע בגידול חיטה בתנאי אקלים מאתגרים. סמנכ"ל סחר חוץ במשרד החקלאות, יעקב פולג, אמר ל"ישראל היום": "חלק מהחברות ישתתפו בתערוכה וחלק ישתתפו בפורום עסקי, כדי שהנסיעה תהיה אפקטיבית - לא רק להציג את הטכנולוגיה, אלא גם ליצור אינטראקציה בין הצרכים לפתרונות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום