שניים נעצרו בחשד שזייפו כרטיסים למירון: "חשש ממשי לפיקוח נפש"

ברקע ההגבלות על הגעת המתפללים לחגיגות ההילולה הקרובה בל"ג בעומר בהר מירון, שני צעירים חרדים תושבי ירושלים ובית שמש נעצרו בחשד שמכרו כרטיסי מזופים תמורת מאות שקלים | המשטרה: "בעקבות האסון בשנה שעברה יש רגישות גבוהה. חשש ממשי לפיקוח נפש"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 15.5.2022 | 12:35

אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לידיעה | צילום: דוד כהן, פלאש 90

המשטרה עצרה בסוף השבוע האחרון שני צעירים חרדים בחשד שזייפו כרטיסי כניסה למירון, לקראת ההילולה שתתקיים השבוע בהר. כך נודע ל'בחדרי חרדים'. השניים חשודים בין היתר בעבירות של זיוף ושימוש במסמך מזוייף בנסיבות מחמירות. בית המשפט האריך את מעצרם עד למחר.

במשטרה חושדים כי השניים, בגיר וקטין תושבי ירושלים ובית שמש, באמצעות קו טלפוני שפתחו, הציעו לאנשים לזייף את שעות השהייה בהר ואף הציעו מכירת כרטיסים מזויפים. החקירה עדיין בעיצומה והחוקרים מנסים להבין את היקף הפעילות של שני החשודים.

מחקירת המשטרה עלה כי הכרטיסים המזויפים, אותם הציעו שני החשודים, נמכרו תמורת מאות שקלים. לפי החשד, השניים עשו שימוש באמצעות תוכנות מחשב לזיוף הכרטיסים.

אחד מהחשודים, צעיר 19 מירושלים, הובא אתמול (מוצאי שבת) לבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו. השופטת יפעת מישורי קבעה כי החומר הקיים בידי המשטרה מעלה חשד סביר שהחשוד עבר העבירות המיוחסות לו - והאריכה את מעצרו עד למחר. עורך דינו קייס סלאימה מהסנגוריה הציבורית הגיש עתירה לבית המשפט המחוזי בנצרת.

"מדובר בעבירות חמורות מסוג פשע על רקע ההילולה במירון", הסביר נציג המשטרה במהלך הדיון." בעקבות האסון שהתרחש בשנה שעברה יש רגישות גבוהה ובקרת העולים להר כאשר אנשים מאפשרים לאחרים לעלות להר ללא בקרה עם כרטיס מזוייף, יש חשש ממשי לפיקוח נפש".

פרקליטו של החשוד, עוה"ד  קייס סלאימה, טען כי אין לו ידע במחשבים וכי החשוד מחזיק בטלפון כשר בלבד. "פעולת הזיוף, יש להניח", אמר, "בוצעה באמצעות מחשב. לחשוד אין ידע במחשבים ולא מחזיק טלפון חכם. נתפסו שני טלפונים שאין להם גישה לאינטרנט, אבקש לקבוע שלא מתקיים חשד סביר לעניין פעולת הזיוף".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום