עימותים סוערים עם השוטרים סביב טקס האזכרה להרוגי אסון מירון

לאחר החלטת המשטרה להפסיק את ההילולה ולעצור את הגעת המבקרים, העימותים בהר המירון נמשכים, והמוני קיצוניים מנסים להפריע לטקס האזכרה לזכר הרוגי האסון הכבד שהתרחש בשנה שעברה בטענה שהטקס הינו ממלכתי, המשטרה מנסה ליצור חיץ סביב האירוע | תיעוד

חזקי ניימן | חדשות בארץ 19.5.2022 | 20:09

עימותים במירון | צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

מאות חרדים קיצונים המשתייכים לחוגי הקנאים, הגיעו למתחם בו אמור הערב (חמישי) להיערך טקס הזיכרון ל-45 הרוגי האסון בהר מירון בשנה שעברה וניסו לפגוע ולהפריע להתנהלות במקום, כוחות גדולים של משטרה שהוזרמו למקום מנסים להדוף את הקיצונים ועל פי הדיווחים מהשטח, בעקבות העימותים חלק מהמשפחות השכולות לא יכולות להגיע למקום.

מוקדם יותר פרצו עימותים קשים בציון הרשב"י כשאלפי המתפללים שהמתינו זמן ממושך במחסומים סמוך למתחם הציון, התעמתו עם השוטרים והצליחו להסיר את המחסומים. כוחות המשטרה פעלו במקום בכוחות מתוגברים ואף נאלצו לחלץ ילדים מתוך ההמון. לאחר מכן ובעקבות המהומות, הוחלט על סיום ההילולה, זרם העולים להר הופסק וכן התזמורת הופסקה ע"י המשטרה.

 

למעשה, התוכנית הגדולה שמטרתה הייתה להגביל את מספר השעות שכל אדם יוכל לשהות בהר קרסה לחלוטין. אנשים שהגיעו להר שהו במקום הרבה מעבר לארבע השעות שהוקצו להם ועזבו את המתחם מתי שהם רצו וללא כל הפרעה.

לפי המתווה שסוכם, דובר שבכל זמן נתון לא יהיו בהר יותר מ-16 אלף איש. בפועל, בשעות השיא הלילה, היו בהר לא יותר מ-12 אלף איש במקביל – זאת מכיוון שהמשטרה טענה שהתשתיות לא מתאימות.

בתוך כך, בעקבות הפסקת פעילות קווי התחבורה הציבורית למירון, מודיע משרד התחבורה על סיום הפיזור ממירון היום בשעה 23:00. על מנת להימנע מעומסים, הציבור נקרא להקדים להגיע לטרמינלים ולא יאוחר משעה זו.

 
עימותים במירון | צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים
 
עימותים במירון | צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים
 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום