האדמו"ר שהיה פרוש מהעולם הזה הלך לעולמו

משכונת בורו פארק בברוקלין מגיעה הבשורה הקשה והמרה על הסתלקותו של האדמו"ר מכוונת הלב זצ"ל שהיה אחד מחשובי האדמו"רים בניו יורק והנהיג את בית מדרשו במשך עשרות שנים, לאחר חצות לילה בניו יורק הוא נפטר לבית עולמו בגיל 85

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 20.5.2022 | 08:45

האדמו"ר מכוונת הלב זצ"ל | צילום: הלל ל"ש - די וואך

ברוך דיין האמת: אבל בעולם החסידות בארה"ב עם הגיעה הבשורה המעציבה על הסתלקותו של האדמו"ר הגה"צ רבי שמואל זאב ליכטר זצ"ל מ'כוונת הלב', שנפטר בביתו בשכונת בורו פארק בברוקלין לאחר שנים של חולשה וחולי והוא בן 85. 

האדמו"ר זצ"ל היה גאון הגאונים שזכר כל סעיף בשולחן ערוך, והיה מורה הוראה במשך שנים רבות, קדוש וטהור, פרוש ומובדל מכל הבלי העולם הזה, היה צם תעניות רבות, וכמעט לא אכל. היה דבוק בתורה יום ולילה, היה ער לילות ולומד בתורה הקדושה כפי שעשה גם בתור בחור ישיבה.

הוא הנהיג את בית מדרשו וקהילתו בשכונת בורו פארק בברוקלין לשם היו נוהרים המונים לחזות בפניו, גם בתקופת חולשתו המשיך בעבודת הקודש. 

החסידים כואבים את פטירתו ואומרים ל'בחדרי חרדים': "הרבי הגן על העיר בכוח תורתו, אוי מי יתן לנו תמורתו, אנחנו לא מעכלים כי הרבי היה ואיננו".

הרבי לא אכל מזונות בגלל ענין הלכתי, מחמת ספק ברכה, הוא היה מגיע לקידושים ושמחות אך לא טעם כלום בגלל ההקפדה לא לאכול מזונות.

בחודש אדר תשע"ה נפטרה עליו רעייתו הרבנית העניא קריינדל ע"ה בתו של הרב יוסף שלום שפיצר הי"ד שנהרג בשואה והיא גדלה אצל הגה"צ רבי הלל ליכטנשטיין מקראסנא זצ"ל שהיה חמיו של הרבי מכוונת הלב זצ"ל.

הרבי היה מקובל על כל החוגים בארה"ב, כמו כן היה קנאי לדבר ה' והשתתף בכינוסים נגד פגיעה בקדשי ישראל בהם גיוס בני הישיבות ועוד.

בחודש שבט האחרון הוכנס ספר תורה לבית מדרשו 'כוונת הלב' בבורו פארק, ספר התורה נתרם לזכותו של הרבי זצ"ל שנפטר והותיר את עדת חסידיו ומעריציו באבל כבד. 

הוא הותיר אחריו את בנו הרב שלום יוסף חיים מוליאמסבורג, בנו הרב יהודה ממונסי, וחתניו: הרב שלום אליעזר כץ הרב יחזקאל מייזעלס, הרב ליפא גרוס, והרב אלי' שמעון קויפמאן. 

על מסע הלוויה בערב שבת קודש נמשיך ונעדכן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום