חשש להתפרצות: לפחות 80 מקרים אושרו ב-13 מדינות

יותר מ-80 מקרים של אבעבועות הקופים אושרו בלפחות 13 מדינות. ארגון הבריאות העולמי אמר שעוד 50 מקרים חשודים נחקרים מבלי לנקוב בשמות של מדינות כלשהן - והזהיר שסביר שידווחו מקרים נוספים

יענקי פרבר | בריאות 21.5.2022 | 23:41

אילוסטרציה | צילום: pixabay 

13 מדינות אישרו כי יש אצלן מקרים של אבעבועות הקופים, אבעבועות הקופים נפוצות בעיקר באזורים מרוחקים של מרכז ומערב אפריקה. זהו זיהום ויראלי נדיר שהוא בדרך כלל קל, רוב האנשים מחלימים ממנו תוך מספר שבועות, כך על פי שירות הבריאות הלאומי של בריטניה.

הנגיף אינו מתפשט בקלות בין אנשים והסיכון לציבור הרחב ממנו נמוך מאוד. אין חיסון ספציפי לאבעבועות הללו, אבל החיסון נגד נגיף אבעבועות שחורות מציע הגנה של 85% מכיוון ששני הנגיפים די דומים. עד כה, סוכנויות בריאות ציבוריות באירופה אישרו מקרים בבריטניה, ספרד, פורטוגל, גרמניה, בלגיה, צרפת, הולנד, איטליה ושוודיה. כמו גם בארה"ב, קנדה ואוסטרליה כולל מקרה אחד בישראל.

משרד הבריאות הודיע היום כי תוצאות הבדיקה שנערכה במכון הביולוגי לגבר שהגיע לבית החולים באיכילוב עם סימפטומים המתאימים לאבעבועות הקוף, אישרו את האבחנה. מצבו הקליני ממשיך להיות טוב.

ארגון הבריאות העולמי מסר, כי עדיין לא ברור מדוע התפרצות חריגה זו מתרחשת כעת. אפשרות אחת היא שהנגיף השתנה בצורה כלשהי, למרות שכרגע יש מעט עדויות המצביעות על כך שמדובר בגרסה חדשה.

המנהל האזורי באירופה של ארגון הבריאות העולמי, הנס קלוגה, הזהיר כי "כשאנחנו נכנסים לעונת הקיץ עם התכנסויות המוניות, פסטיבלים ומסיבות, אני מודאג שההתפרצות עלולה להאיץ".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום