הרב שהציל אלפים משמד נפטר בגיל 100

הרב יעקב אהרונוף זצ"ל נפטר בשיבה טובה בגיל 100. המנוח היה חבר ב'ארגון לוחמי יהדות' שהוקם להילחם נגד הפרצות של המדינה בשנות הקמתה נגד חנויות טריפה ונגד רכבים שנוסעים בשבת 

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 23.5.2022 | 22:30

הרב יעקב אהרונוף זצ"ל בצעירותו ובזקנותו | צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בירושלים הסתלק היום (שני) לבית עולמו בשם טוב ובשיבה טובה הרב יעקב אהרונוף זצ"ל, שכל ימיו היו חטיבה אחת של עשייה למען כלל ישראל והצלתם והוא בן 100.

המנוח זצ"ל נולד בשנת י"א באדר תרפ"ב, לאביו הרב נסים ז"ל, ולאמו רבקה ע"ה בירושלים שבין החומות, בילדותו בגיל שלוש התייתם מאביו, ומאז התמודד עם בעיות שונות ודחקות נוראה, גדל כמעט לבד ועיצב את דמותו הרוחנית מתוך דוחק וצער.

תמיד סיפר על ימי הדוחק כי פעם הביא הביתה שתי פרוסות לחם מהישיבה, אחד לאחיו ואחד לאמו, ואז אמו לא הבתה לקבל אותן כי חששה שמא גנב את אותן או לקח ללא רשות, אז אמו חזרה איתו עד לישיבה וביקשה את רשותו של ראש הישיבה שראה את המצב ואמר לה 'קחי כמה שתרצי'.

מורו ורבו היה הגאון רבי ישראל זאב מינצברג זצ"ל, רבה של העיר העתיקה ושכונת קטמון, שתחת פיקודו עשה את מלחמותיו והצלת הנפשות משמד ואח"כ הפעילות להפצת היהדות.

בתקופה שהתגורר בשכונת קטמון קבע מקום לתפילתו בימות החול בבית המדרש סאטמר, שם ישב ולמד עם בניו שיחי' בין מנחה לערבית וממנו למדו גם אחרים לעשות כמעשהו.

רבותיו בישיבת 'פורת יוסף' העמידו אותו להיות שליחם לעסוק בהצלת הנפשות, והצטער כל ימיו על המפלגות שסוחרים ביהדות עבור הון פוליטי, ופעל גדולות ונצורות להחזיר עטרה ליושנה.

היה נוסע למושבים עם הרב דוד יהודיוף זצ"ל, חתנו של סדנא 'בבא סאלי' זצ"ל ועם הגה"צ רבי שבתי יודלביץ זצ"ל, ושכנע הורים רבים לשלוח את הילדים למוסדות תורה.

כמו כן היה המנוח חבר ב"ארגון לוחמי יהדות" שהוקם להלחם נגד הפרצות של המדינה בשנות הקמתה נגד חוניות טריפה ונגד ורכבים שנוסעים בשבת ואף ישב בכלא זמן ממושך, בהמשך נלחם מלחמות קודש נגד חילולי שבת. חנויות טריפה. נגד גיוס בנות ואף ישב בכלא מספר פעמים בגלל זה. 

בשנת תשט"ז התכתב עם גדולי וצדיקי הדור בארץ ובעולם אודות הפעילות של הפצת התורה והיהדות והצלת יהודים מהשואה הרוחנית שהתחוללה אז בארה"ק בקרב העולים, וקשר קשרים עם הרבי בעל 'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל והגה"צ רבי עמרם בלויא זצ"ל.

בשנת תשמ"ז הקים את "אגודת מי אני, להעמקת התודעה היהודית" במסגרתה הדפיס את הקונטרסים "זאת הארץ" "זיווג מן השמים" "בריאת העולם והאדם הראשון" "בן אדם, מי אתה?" ועוד רבות.

כך גם הפעיל גמ"ח "חסדי יעקב ורחל" שם השאיל קלטות ודיסקים וגם כספים.

בנו הרב משה סיפר כי בעת עסקו בהצלת ילדי תימן משמד, בעת עלייתם לארה"ק, שרעי הציונים העבירו אותם לקיבוצים ופעל אז בשליחות מרן ה'חזון איש' זצ"ל, בעת תפילתו בבית הכנסת בקטמון התאנח בכאב ואמר "אוי הציונים ימח שמם" ואז קיבל יריקה בפנים מאיזה ציוני, והוא הבליג על עלבונו, והמשיך עלינו לשבח...

לא פעם הציל ילדים משמד והביא אותם לביתו והיה צריך להתמודד עם משטרה וקיבוצניקים וכל מיני משתפי"ם, ומשפחות רבות חבות לו יהדותם בזכות עמידתו האיתנה, וביניהם משפחות של רבנים מפורסמים.

קיבץ ילדים בשכונת קטמון ואח"כ בגילה מידי ערב והיה אוסף אותם לבוא להתפלל מנחה וערבית והיה מחלק להם ממתקים ובזכות זה גדלו ופרחו לאילנות פאר.

לפני כעשור כששמע שיש כאלו שרוצים לבנות דירות על חשבון קברי ישראל הזדעזע עד עמקי נשמתו, וביקש לעשות ככל שביכלתו לעצור את החרפה.

גידל וחינך את בניו ובנותיו ברוח ישראל סבא, ראה את עמלו בחייו, השאיר אחריו דור של תלמידי חכמים, נכדים נינים ובני נינים הצועדים בדרך התורה. 

במסע הלוויה שיצא בצהרי היום מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות, נטלו חלק גדולי ומרביצי התורה, ורבים מהניצולים וצאצאיהם, ידידים שכולם ביכו את האבידה הגדולה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום