הסנדלר המיתולוגי של מאה שערים הלך לעולמו

"סנדלר מומחה אקספרס" זה מה שהיה כתוב על חנותו הצנועה של אברהם סמחוב ז"ל שהיה הסנדלר המיתולוגי בשכונת מאה שערים בירושלים, שנפטר לבית עולמו לאחר שחלה במחלה ל"ע. תושבי השכונה מספרים על אברהם ועזרתו לזולת בלב רחב. יהי זכרו ברוך

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 24.5.2022 | 08:56

אברהם הסנדלר ממאה שערים | צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: אברהם סמחוב ז"ל הסנדלר המיתולוגי של שכונת מאה שערים בירושלים, נפטר בפתאומיות אחרי שבועיים שנודע שיש לו את המחלה ל"ע והוא בן 81 בפטירתו.

במשך 53 שנה שירת את התושבים נאמנה על חנותו היה כתוב "סנדלר מומחה אקספרס", תושבים בשכונה נזכרים ומספרים ל'בחדרי חרדים': "אברהם כשראה ילד שהנעל שלו מתחילה להיפתח הוא הדביק עם דבק מגע ואמר לילד תגיד לאמא שהדבקתי את הנעל והוסיף שתזכה ללכת תמיד בדרכים טובות. האמא של הילד כבר הגיעה אחר כך לתקן את הנעל עם מסמרים, כשראה למשל אדם הולך עם עגלה שבורה קצת, הוא הסביר בסבר פנים יפות שכדאי להשקיע כמה שקלים שלא יצטרכו לזרוק את העגלה לאשפה", "במקום עגלה חדשה אפשר לקנות אוכל לילדים", היה אומר.

אברהם ז"ל בפתח חנותו. צילום: באדיבות המצלם

איש מאה שערים יואליש קרויס מספר 'לבחדרי חרדים': "בזכרוני לפני 40 שנה כשהייתי ילד בת"ת ולמדנו הלכות שבת האם מותר לפתוח קופסאות שימורים הרב'ע בחיידר לקח אותנו לאברהם הסנדלר. הרב'ע הראה לנו שיש לו שולחן קטן ועליו 13 קופסאות שימורים של סרדינים (זה היה קופסה רחבה קצת) וכמה קופסאות עגולות של טונה. והיו לו גם קופסאות של חריסה יותר גבוהים, ובכל קופסה השתמש לסוג אחר של מסמרים או דבק למיניהם". 

יואליש ממשיך ומספר: "הרב'ע פסק היות והסנדלר משתמש עם הקופסאות שימורים זה נהיה כלי ואסור לפתוח קופסאות שימורים בשבת. אנחנו כילדים לא הסכמנו, לא יכול להיות שאברהם אחד יאסור על כל העולם לפתוח שימורים?! הרב'ע הפטיר ואמר כי 'זה הכוח של מאה שערים. סנדלר אחד במאה שערים אוסר לכולם לפתוח קופסאות שימורים', אולי מכאן נכנס לילדים שמאה שערים קובע". מוסיף יואליש בחיוך.

בנוסף, היה גם נהג הסעות והיה לוקח את ילדי 'תורה ויראה', אברהם היה נוסע עם הטרנזיט הכחולה ומאיר פנים לכל אדם, היה מוצא עגלות שבורות מתקן ומסדר אותם ומוכר אותם.

בשבת האחרונה נפטר לבית עולמו ולקראת חצות לילה במוצאי שבת פרשת בחוקותי הוא הובא למנוחות בבית העלמין סנהדריה בירושלים

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

החנות של אברהם

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום