האברכים הצעירים מתרגשים: הרבי מגיע לשבת לטבריה

לראשונה מאז היווסדה: האדמו"ר מצאנז יגיע בשבת הקרובה לשבות בקרב חסידיו בקרית צאנז טבריה המונה קרוב ל 300 צעירי אברכים שמוסרים מידי יום 'חבורה' על הזכייה לקראת השבת עם הרבי. כל הפרטים על הביקור ב'בחדרי חרדים'

משה ויסברג | חרדים 24.5.2022 | 19:18

הילולת בעל ה'דברי חיים' זי"ע אצל האדמו"ר מצאנז | צילום: משה גולדשטיין

חסידי צאנז נרגשים לרגל בואו של האדמו"ר מצאנז לשבות בשבת הקרובה (פרשת במדבר) בקרית החסידות בטבריה אותה יסד בשנת תשע"ב.

מיד עם היווסדה החלו בבניית 2 בניינים ומיד שאוכלסו הגיע הסחף הגדול של בניית שלבים נוספים. כיום מס' שנים לאחר כינונה, מתגוררים בקרית צאנז טבריה וברחובות הסמוכים לה קרוב ל - 300 אברכים כשהיעד בצאנז הוא להגיע ל 600 אברכים בקרוב.

בעקבות הצלחתה הגדולה של הקריה, הנמצאת בשכונת ד' בעיר במרומי העיר באזור פוריה, קיבלה כל האזור עדנה חרדית כאשר פרויקטים נוספים הוקמו באזור בשנים האחרונות כשכולם מתרכזים סביב הקריה המרכזית קרית צאנז התוססת חיי תפילה וקהילה.

בקריה יש ביהמ"ד שבנייתו הסתיימה לפני כשנתיים וכיום כבר המקום צר מלהכיל, מקווה טהרה מפואר, מוסדות לבנים ולבנות, חיי מסחר וקהילה שונים. לפני חמש שנים מינה האדמו"ר מצאנז את הגאון רבי זאב וקסברגר  לדיין הקהילה ולפני שנה מינה את בנו הרה"צ רבי אברהם הלברשטאם לרב ואב"ד קרית צאנז טבריה. עם מינויו כרב, החל האב"ד לפקוד את המקום ביקורים תכופים ושבתות וחגים בקרב הקהילה הצעירה.

לפני שלוש שנים היה אמור להגיע האדמו"ר לשבות בקריה הצעירה אך בסופו של דבר לא יצא הדבר לפועל.

כאמור, בשבת הקרובה יגיע האדמו"ר לשבות בקרב בני הקהילה כאשר השבת נבחרה היות ובשבת יחגוג נכדו של האדמו"ר ובנו של אב"ד קרית צאנז טבריה שבת עליה לתורה לקראת הבר מצוה אשר יחוג בשבוע הבא בהשתתפות אלפי חסידי צאנז.

האדמו"ר יתאכסן בדירה מיוחדת אשר בימים אלו עוברת שיפוץ מקיף לכבוד בואו של האדמו"ר. בימים אלו אף מסיימים בנייה של אולם מיוחד 'היכל אברהם משה' שמוקם בסמיכות לביהמ"ד בקריה שם יערוך האדמו"ר את הטישים כאשר התפילות ייערכו בבהמ"ד במרכז הקריה.

בתקופה הקרובה אמורים להתחיל בבניית הבנין הגדול רב קומות אשר יכיל ביהמ"ד הגדול דחסידי צאנז בטבריה עם אלף מקומות ישיבה וכן קומת כולל אברכים ושאר צורכי הקהילה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האברכים הצעירים מתרגשים מבואו לראשונה של האדמו"ר לעירם לשבת,  כאשר מידי יום נושא אברך בכולל 'חבורה' מיוחדת על הזכייה של שבת בצל הרבי . גם בקרב בני הנעורים ובבתי החינוך של הבנות ניכרת ההתרגשות הרבה בפעילויות שונות בקרבם.

בהודעה מטעם הנהלת הקריה בה הודיעו על הבשורה המיוחדת, נמסר כי מחוסר מקום, השבת מיועדת רק לתושבי הקריה בטבריה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום