ביידן הודיע לבנט: האיראנים נשארים ברשימת ארגוני הטרור

הנשיא ביידן קיבל החלטה סופית להשאיר את משמרות המהפכה האיראניים ברשימת ארגוני הטרור למרות שההחלטה תקשה על הגעה להסכם גרעין מחודש | ראש הממשלה בנט מברך: "ביידן הוא ידיד אמת של מדינת ישראל אשר דואג לביטחונה ולביצור עוצמתה"

יענקי פרבר | מדיני 24.5.2022 | 23:53

ביידן ובנט בבית הלבן | צילום: אבי אוחיון, לע"מ

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, החליט סופית להשאיר את משמרות המהפכה האיסלאמיים ברשימה השחורה של טרוריסטים, כך על פי גורם מערבי בכיר, מה שמקשה עוד יותר את המאמצים הבינלאומיים להשבת הסכם הגרעין עם איראן מ-2015. אדם נוסף שמכיר את הנושא אמר לאתר 'פוליטיקו', כי ביידן מסר את החלטתו במהלך שיחת טלפון שקיים עם ראש הממשלה נפתלי בנט לפני חודש בדיוק ב-24 באפריל, והוסיף כי ההחלטה הועברה כסופית לחלוטין וכי החלון לוויתורים לאיראניים נסגר.

לאחר שיחתם אמר בנט בהצהרה: "אני בטוח שהנשיא ביידן, שהוא ידיד אמיתי של ישראל ודואג לביטחונה, לא יאפשר להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור". לאחר אותה שיחה, נאמר מטעם הבית הלבן, ששני המנהיגים דיברו על "האיום הנשקף מאיראן ושלוחותיה". פקידי ממשל ביידן נמצאים כבר יותר משנה בדיונים לעתים קרובות עם גורמים אירופאים, ואיראנים דרך מתווכים במטרה להחיות את הסכם הגרעין. אולם בעוד המשא ומתן התקדם משמעותית, משמרות המהפכה נשארו ברשימת ארגוני הטרור מה שהפך לאבן נגף מרכזית בשיחות.

פקידים איראנים רוצים שארצות הברית תסיר את התווית והכתם מעליהם בדמות 'ארגון טרור' לפני שטהראן תחזור לעמוד בהסכם הגרעין. אבל ארה"ב סירבה לעשות זאת, אלא אם איראן תתן כמה ויתורים הקשורים לביטחון מעבר להסכם הגרעין.

מטעם המועצה לביטחון לאומי נמסר: "איננו מגיבים לדיונים דיפלומטיים פרטיים". רוב מאלי, השליח המיוחד של ביידן לשיחות עם איראן, אמור לדבר מחר (רביעי) בפני מחוקקים בארה"ב על מצב המשא ומתן ויתכן כי יתייחס לנושא.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס להשארת משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור האמריקנית ואמר הערב: "אני מברך את הממשל האמריקני ובראשו ידידי, נשיא ארה"ב ג׳ו ביידן, על כוונתו להשאיר את משמרות המהפכה במקום הראוי להם - רשימת ארגוני הטרור. הנשיא ביידן הוא ידיד אמת של מדינת ישראל אשר דואג לביטחונה ולביצור עוצמתה".

"בחודשים האחרונים הבהרנו את עמדתנו בנושא באופן מובהק - משמרות המהפכה הם ארגון הטרור הגדול בעולם, שמעורב בהכוונה ובהוצאה לפועל של פעולות טרור רצחניות ובערעור היציבות במזרח התיכון. זו החלטה נכונה, מוסרית ומוצדקת של הנשיא ביידן, עליה עדכן אותי הנשיא בשיחתנו האחרונה, ואני מברך אותו על כך". כך בנט.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום