דיין האמת: השקדן של לונדון הלך לעולמו 

הגאון רבי יוסף הערץ זצ"ל שישב ושקד על התורה יומם ולילה בישיבת 'שניידערס' בלונדון הלך לעולמו הבוקר בבית החולים בירושלים. חיבר את הספר 'משאת יוסף' על הש"ס ושו"ע וזכה להסכמות מגדולי ישראל. הלוויתו תתקיים בצהריים מישיבת פוניבז'

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 25.5.2022 | 09:38

הגאון רבי יוסף הערץ זצ"ל | צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'הדסה הר הצופים' בירושלים הגיעה הבוקר הבשורה המעציבה על פטירתו של הרב הגאון רבי יוסף הערץ זצ"ל מוותיקי תלמידי החכמים והשקדנים בשכונת  סטמפוררד היל בלונדון, והוא בן 85 בפטירתו. 

רבי יוסף זצ"ל נולד לאביו הרב צבי אריה הערץ זצ"ל, היה תלמיד וותיק למורו ורבו ראש הישיבה מלונדון הגאון רבי משה יהודה שניידר זצ"ל ראש ישיבת 'תורת אמת', וכן לרבותיו הגדולים ראשי ישיבת פוניבז' ומרן המשגיח הגאון הצדיק רבי יחזקאל לוינשטיין זצ"ל. 

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו שתחי' בתו של הגאון רבי יוסף טולידנו זצ"ל והמשיך להתגורר בלונדון שם המשיך באצילות דרכיו להשפיע תורה לרבים בכולל 'תורת אמת' בישיבת 'שניידערס' בלונדון, שם היה יושב מבוקר ועד ליל והוגה בתורה.

כמו כן היה מגיד שיעור במשך עשרים שנה בישיבת 'עץ חיים' בלונדון שם מסר שיעורים דבר יום ביומו, וכן היה מוסר שיעורים כלליים בפני האברכים המופלגים ב'שניידערס'. 

היה גדול ביראת אלוקים ובמידות טובות ונאצלות בהיותו שקוע בד' אמות של הלכה והתורה, ולא החזיק טיבותא לנפשיה. כל חייו לא מש מתוך האוהל, היה אדם מאיר פנים לכל יחיד ויחיד. 

חיבר ספרים רבים, ובראשם את ספרו 'משאת יוסף' על הש"ס והשו"ע עם הסכמות נלהבות של גדולי ישראל ובראשם ממרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל.

עם פרוץ מגפת הקורונה עלה לארץ הקודש וקבע את מקום מגוריו בשכונת רמת שלמה בירושלים לצד ילדיו, גם כאן המשיך בשקידתו בתורה ולהוציא את כתביו הרבים. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימים האחרונים אושפז לאחר זיהום בגופו במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים לאחר שמצבו הידרדר, ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הוסיף לו אף את השם 'ירוחם' כסגולה לרפואה, ורבים התפללו לרפואת הרב ירוחם יוסף בן פרומעט, אך למגינת לב הוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, את רעייתו שתחי' שעמדה לימינו כל השנים, וכן בנים ובנות, חתנים וצאצאים, ובראשם את בנו הרב חיים מרדכי הערץ נאמן ביתם רבות בשנים של גדולי ישראל.

מסע הלוויתו היום (רביעי) בשעה 13.30 בצהריים מרחבת ישיבת פוניבז' בבני ברק לבית החיים של נציבי ישיבת פוניבז' שם ייטמן.

בני המשפחה יושבים שבעה ברחוב הרב טולידנו 40 בשכונת רמת שלמה בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום