בקואליציה מאשימים: ביטון עלול לערוק; כחול לבן: אין חשש ליציבות הממשלה

חבר הכנסת ויו"ר ועדת הכלכלה, מיכאל ביטון, הודיע הבוקר כי הוא מפסיק להצביע עם הקואליציה, זאת בעקבות היתקלויות מול משרד התחבורה בראשות השרה מיכאלי | גורמים בקואליציה מאשימים את יו"ר מפלגתו, בני גנץ וחוששים מתיאום מהלכים עם הליכוד | הנציגים החרדים מברכים

ארי קלמן | פוליטי 25.5.2022 | 11:42

ועדת הכלכלה | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הודעת חבר הכנסת מיכאל ביטון שלא להצביע עם הקואליציה לא הפתיעה את ראשי הקואליציה ששמעו את ביטון מתריע לא אחת על כוונתו לפעול כך באם לא ישמעו לדרישותיו. הבוקר (רביעי), מנסים בקואליציה למזער נזקים ולהאשים את ביטון כעורק פוטנציאלי. 

גורמים בקואליציה  הטיחו את האשמות דווקא כלפי יו"ר כחול לבן בני גנץ שמעודכן במשבר מול מיכאל ביטון, "מתחת לאף שלו גדל עוד עריק שסוחט את הקואליציה. אין הסבר אחר להתנהלות של מיכאל ביטון", אמרו בתדרוכים, כאשר הם העלו חשש כי ביטון מתואם עם הליכוד ועלול לערוק ולפרק את הממשלה בדיל בין כחול ללבן לליכוד. 

בכחול לבן מיהרו לגבות את חבר הכנסת ביטון, "קוראים למיכאלי להחזיר את ההתנהלות התקינה לקואליציה ולכנסת ולהגיע לדיונים בוועדת הכלכלה תוך הידברות. התנהלותה של שרת התחבורה פוגעת בשכבות החלשות, תוך התעלמות מוחלטת מערכים סוציאליים ודמוקרטיים מתוך מניעים פוליטיים", אמר גורם בכיר במפלגה, עוד הוסיף הגורם והרגיע, "כחול לבן מחויבת לממשלה כפי שמוכיחים חברי הסיעה מדי יום. והוכיחו זאת אין ספור פעמים. אין כל חשש ליציבותה". 

בינתיים, חבר הכנסת ביטון זוכה לשבחים מחברי האופוזיציה ובעיקר מנציגי הסיעות החרדיות, "אנחנו תומכים בח"כ מיכאל ביטון במאבקו הצודק למען השכבות החלשות. כולנו מיכאל ביטון", אמר גפני.

ח"כ אורי מקלב בירך גם כן: "ח"כ ביטון משקף שליחות ציבורית אמיתית מהי תוך שהוא דואג לחלשים לפריפריה ולקשישים, ועושה את עבודת הציבורית בצורה הטובה ביותר לאחר שמשרדי הממשלה אינם נותנים תשובות. הכנסת היא הריבון ולא הממשלה. בנוסף, גם ח"כ יצחק פינדרוס שיגר לו צרור ברכות. 

ח"כ יעקב אדר גיבה את ח״כ ביטון ותקף את הקואליציה, "זועבי דורשת תקציבים עבור נצרת, כפר קאסם וכפר כנא - "צרכים אמיתיים". מיכאל ביטון שדואג לשכבות החלשות של בית שאן ודימונה - "סחטנות של עריק".מקומם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום