הח"כית מהמשותפת נעדרה, חוק השקיות אושר חלקית

בליכוד עמדו בהבטחתם למפלגות החרדיות והפילו את הצעת החוק של חברתם למפלגה גילה גמליאל, למרות שהתוצאה נתקלה בסאגה משפטית שלבסוף הוכרעה לטובתם | כל הפרטים

ארי קלמן | פוליטי 25.5.2022 | 19:53

משה גפני ובנימין נתניהו במליאה | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בתום שעות מתוחות בתוך האופוזיציה סביב חוק השקיות, מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) את הצעת החוק שתרחיב את מס השקיות באופן משמעותי, בין הייתר בהיעדרות חברת כנסת מ'הרשימה המשותפת'.

ההצעה מבקשת לחייב את כלל העוסקים הקמעונאיים בגביית תשלום עבור שקיות נשיאה חד פעמיות, כאשר התשלום שיגבה על ידי בעלי העסקים שאינם קמעונאים גדולים יהפוך לחלק מההכנסות הרגילות של אותם עסקים.

בנוסף, מוצע להעלות את סכום ההיטל המרבי המוטל על השימוש בשקיות, שמותר לשר להגנת הסביבה לקבוע לפי הוראות החוק, מ-60 אגרות לשקל אחד. כמו כן, מוצע לקבוע כי מטרות כספי ההיטל לפי החוק יכללו גם ניקיון של פסולת שקיות חד פעמיות בכלל רחבי הארץ, לרבות בשטחים פתוחים ובשטחים עירוניים.

במהלך היום התעורר משבר באופוזיציה לאחר שחברת הכנסת גילה גמליאל מ'הליכוד' הצמידה חוק דומה משלה והובילה החלטה לחופש הצבעה בליכוד מה שהעניק רוב וודאי לקואליציה.

בסיעות החרדיות זעמו ושיגרו מסרים תוקפניים לראשי הליכוד ואף איימו בפירוק בלוק הימין, כך פרסמנו ב'בחדרי חרדים' על שיחות מתוחות של ראשי ש"ס ויהדות התורה אריה דרעי ומשה גפני עם ראשי הליכוד בנימין נתניהו ויריב לוין. בעקבות הזעם שינו בליכוד את ההחלטה והתגייסו כולם נגד החוק.

לבסוף, הצעת החוק המקורית של חבר הכנסת יוראי להב הרצאנו מ'יש עתיד' עברה בהיעדרות של חבר הכנסת עאידה תומא סולימאן מ'הרשימה המשותפת' שנטשה את המליאה ללא קיזוז, מה שהעניק לקואליציה רוב ביום בו היא במיעוט בעקבות המשבר מול ח"כ מיכאל ביטון שמחרים את ההצבעות.

הצעתה של חברת הכנסת גילה גמליאל מ'הליכוד' נפלה בהצבעה, כאשר ח"כ מנסור עבאס הודיע כי הצבעתו לא נקלטה ויו"ר הישיבה, ח"כ צביקה האוזר החליט לצרף את הצבעתו ובכך החוק עבר ברוב של 23 תומכים מול 22 מתנגדים. לאחר מחאות מצד חברי כנסת מהליכוד שביקשו להפיל את
הצעת חברתם לסיעה, ולאחר בדיקת הייעוץ המשפטי הוחלט כי התוצאה תישאר על שוויון 22 בעד ונגד, כך שהחוק של ח"כ גמליאל לא עבר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום