סנגל: 11 פעוטות מתו בשריפה בבית החולים

11 תינוקות מתו משריפה שפרצה בבית חולים בסנגל. חקירה ראשונית העלתה כי קצר חשמלי גרם לשריפה, שבה נהרגו התינוקות שזה עתה נולדו. זה קורה חודש לאחר שארבעה תינוקות מתו בתקרית דומה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 26.5.2022 | 14:24

אילוסטרציה | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

11 תינוקות שזה עתה נולדו מתו בשריפה במחלקת יולדות של בית חולים אזורי בטיבאואן שבמדינת סנגל, כ-120 ק"מ מזרחית לבירה דקאר, כך אמר הנשיא הסנגלי מאקי סאל אמש (רביעי). "זה עתה נודע לי בכאב ובמבוכה על מותם של 11 תינוקות שזה עתה נולדו בשריפה שהתרחשה במחלקת יולדות של בית החולים מאמה עבדו עזיז סי דאבאך בטיבאואן", כתב בטוויטר.

עוד כתב "לאימהותיהם ולמשפחותיהם, אני מביע את אהדתי העמוקה". שר הבריאות והרווחה של סנגל, עבדולאי דיוף סאר, אמר כי "על פי חקירה ראשונית, קצר חשמלי גרם לשריפה". שר הבריאות שנמצא כרגע בז'נבה לרגל אספת הבריאות העולמית, אמר כי יקצר את הנסיעה ויחזור מיד. המשטרה ושירותי הכיבוי חקרו את האירוע בבית החולים, אך לא נמסרו פרטים נוספים.

השריפה היא האחרונה בשורה של תקריות הקשורות למתקני בריאות הציבור בסנגל. בחודש שעבר, מתה אישה בבית חולים, לאחר שניסתה לשווא במשך כ-20 שעות לעבור ניתוח קיסרי חירום, בית המשפט גזר עונשי מאסר על שלוש מיילדות ושלוש נוספות זוכו.

כמו כן באפריל האחרון פרצה שריפה בבית חולים בעיירה לינגואר שבצפון המדינה, והביאה למותם של ארבעה תינוקות. בתגובה לתקרית ביום רביעי, אמר חבר הפרלמנט מהאופוזיציה מאמאדו למין דיאלו בטוויטר: "עוד תינוקות נשרפו בבית חולים ציבורי, זה לא מקובל, מאקי סאל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום