היסטוריה במדינות המפרץ: קבלת פנים ליום העצמאות

שגרירות ישראל במנאמה בירת בחריין ערכה הערב קבלת פנים לציון יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל. זו הפעם הראשונה בה נחגג יום העצמאות הישראלי במדינות שחתמו על הסכמי אברהם ובמפרץ הפרסי

יענקי פרבר | חדשות בעולם 26.5.2022 | 22:31

חיתוך עוגת דגל ישראל לכבוד האירוע | צילום: שגרירות ישראל במנאמה

באירוע לציון יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל בבחריין, השתתפו למעלה מ-300 מוזמנים המייצגים את כל זרועות הממשל בבחריין, מחצרות המלך ויורש העצר דרך משרדי הממשלה, הצבא והצי הבחרייני, ועד ראשי הסקטור הפרטי, רשויות הפיתוח הכלכלי, בנקים וקרנות ממשלתיות ופרטיות. את ממשלת בחריין ייצג תת שר החוץ, השייח עבדאללה.

כמו כן השתתפו מפקד הצי החמישי האמריקאי ושגריר ארה"ב בבחריין. הזמר צחי הלוי, שר לאורחים והאוכל באירוע היה מעשה ידיו של השף הישראלי דורון ששון. מהצד הישראלי השתתפה באירוע משלחת אנשי עסקים בעלי ומנכ"לי חברת האנרגיה רציו, תדיראן, איסכור, מבסוט ( פינטק) ביונדוואקס וחברות נוספות הבוחנות פעילות בבחריין.

את ממשלת בחריין, בהיעדר שרי החוץ והאוצר הנמצאים בחו"ל, ייצג תת שר החוץ הבחרייני, השייח' עבדאללה. שגריר ישראל בבחריין, איתן נאה: "הנוכחות של כל האורחים הנמצאים פה היום מסמלת את היקף ועומק הקשרים בין מדינת ישראל לממלכת בחריין". האירוע ציין את הפעם הראשונה שישראל קיימה אירוע יום עצמאות במפרץ, בשיתוף המועצה היהודית לשיתוף פעולה במפרץ (GCC).

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום